AKO SPAĽOVAŤ TUKY - TAKÝCH TIPOV NIKDY NIE JE DOSŤ

AKO SPAĽOVAŤ TUKY - TAKÝCH TIPOV NIKDY NIE JE DOSŤ

Autor článku: Extrifit Slovakia

 

 

 

 


Tak ako hľadáme stále nové cesty a spôsoby, ako budovať svalovú hmotu, tak hľadáme aj tipy, ako svoju postavu vyrysovať a ukázať výsledky nášho úsilia.

 

 

 

Pretože každý máme iný metabolizmus, inú kondíciu a tiež inak "ďalekú" cestu k vyrysovaniu, určite sa hodia  tipy, pre niekoho nové, pre niekoho známe, ako spaľovanie tukov ešte viac zdokonaliť. Nasledujúce 4 tipy vám určite pomôžu a na konci článku ešte nájdete 2 bonusové tipy, ktoré možno pre vás budú novinkou.




Naše telo má hneď niekoľko možností, ako spaľovať tuky. Všetky vychádzajú  z fyziologických mechanizmov, ktoré sme zdedili po predkoch - ich život sa ale od toho nášho značne líšil. V priebehu veku sa mnohým  kultúram podarilo dosiahnuť to, že boli ich predstavitelia zdraví a v dobrej kondícii. To ale bolo dlho pred tým, než sa potrava stala dostupnou a všade jej je dostatok, čo znamená, že sa mnoho ľudí prejedá a v dnešnej dobe bojuje veľa národov s nadbytočným tukom. Za príčinu obezity býva označovaný nedostatok sebakontroly. Veľa ľudí si tiež sťažuje, že sa svojou váhou nemôžu nič robiť. A svojím spôsobom môžu mať aj pravdu - dosť možno totiž ukladanie tukov v minulosti stimulovali tak účinne, že dnes majú problém sa ich zbaviť.
Toto sa ale väčšinou netýka kulturistov, medzi ktorých  patria  zdravý  a aktívny ľudia, ktorých telo disponuje biologickými procesmi schopnými kvalitne redukovať tukové zásoby.
A nasledujúce 4 metódy (a podľa nich prípadne aj vybrané suplementy) vám v tom skvele pomôžu.

 

 

 

 

http://www.extrifitslovakia.sk/photos/original/extrifitslovakia-spalovanie-tukov-1_337424a165031d6dbaffb22d0f4c1f53.jpg

STIMULÁCIA UVOĽNENĚHO  TELESNÉHO TUKU Z MIESTA ICH ULOŽENIA

 

 


Toto by predsa mala zvládať aeróbna aktivita, že? Nemusí to tak ale byť za všetkých okolností. Určité aktivity, napríklad HIIT - vysoko intenzívny intervalový tréning - a séria o vysokom počte opakovaní, podporujú tuky spaľujúce procesy a stimulujú telo k tomu, aby ako zdroj energie využívalo naozaj prednostne tuky a nie svalové tkanivo alebo nedávno konzumovanej kalórie.


Keď užívate suplementy, ktoré obsahujú účinnú látku Forskolin, vaše telo signalizuje tukovým bunkám, aby uvoľnili molekuly tuku, ktoré sú následne využité čoby zdroj energie. Bez Forskolin je telo tiež schopné spaľovať tuky , ale mohlo by to byť na úkor svalového tkaniva. Najlepšie výsledky dosiahnete, keď budete užívať 2-3 dávky tohto suplementu, o veľkosti 20-50 miligramov denne - jednu dávku 30-60 minút pred jedlom, ďalšie cca 30 minút pred tréningom.

 




POTLAČENIE POCITU HLADU  AKO PREVENCIA UKLADANIA TUKOV

 

 

 


Diéta založená na hladovaní nefunguje - to všetci dobre vieme. Vedie totiž k spomaleniu metabolizmu a tým aktivuje telo k tomu, aby si tukové rezervy chránilo, prípadne ich  vo chvíli, keď sa vrátime k bežnému stravovaciemu režimu, ešte navýšilo. Avšak za predpokladu, že viete, ako stravu upraviť, môže redukcia príjmu kalórií naozaj podporiť spaľovanie tukov. Pocit hladu býva známkou toho, že sa tuky snažíte spaľovať príliš rýchlo.
Ak budete užívať suplementy s obsahom vlákniny alebo Glucomannanu, pomôžu vám dosiahnuť nasýtenia a zabránia nadmernému navýšenie hladiny inzulínu vo chvíli, keď to nie je žiaduce. Vláknina a glucomannan spomaľujú transport živín do systému a umožní vám spaľovať tuky, bez toho aby ste sa cítili mizerne. Glucomannan je vo vode rozpustná vláknina, ktorá pri kontakte s vodou zväčšuje svoj objem. Užívajte 1-2 gramy asi hodinu pred jedlom (avšak nie pred a po tréningu, kedy hladinu inzulínu potrebujete skôr navýšiť).


 

 


STIMULÁCIA METABOLIZMU

 

 


Posilňovací tréning nielen spaľuje kalórie počas cvičenia, ale podporuje aj telo k zvýšenému odbúravaniu energie po ukončení fyzickej aktivity. Aj samotná konzumácia jedla má termogénne  účinky, tráviace procesy spúšťa rad fyziologických reakcií, na ktoré spotrebujeme energiu. Ak v troch porciách konzumujete denne zhruba 3000 kcal, potom ich budete schopný spáliť menej, než keby ste rovnakú kalorickú hodnotu rozdelili do 6 porcií. Aj to je jeden z hlavných dôvodov, prečo kulturisti jedia viac menších porcií. Konzumácia bielkovín urýchľuje metabolizmus. Výskumy ukazujú, že koktail s obsahom srvátkového proteínu konzumovaný po tréningu navýši spaľovanie kalórií o zhruba 15%. BCAA a leucín tiež stimulujú proteosyntézu a podporujú nárast svalovej hmoty oproti množstvu tukového tkaniva. Odporúčame ihneď po tréningu koktail s obsahom srvátkového proteínu a leucínu. Dbajte, aby nápoj obsahoval aspoň 20 gramov bielkovín a 2-3 gramy leucínu (alebo 5 gramov BCAA).

 

 

 

http://www.extrifitslovakia.sk/photos/original/extrifitslovakia-spalovanie-tukov-2_337424a165031d6dbaffb22d0f4c1f53.jpg

STIMULÁCIA  CENTRÁLNEHO  NERVOVÉHO SYSTÉMU 

 

 


Keď máte dostatok energie, je tu tiež väčšia šanca, že spálite viac kalórií. Stimulanty, ako je napríklad kofeín, podporujú odbúravanie tukov hneď niekoľkými mechanizmami. Keď si dáte pred tréningom kávu, tak podľa expertov urýchlite metabolizmus a dosiahnete lepšie mobilizovanie  tukov. Kofeín súčasne navyšuje silu a vytrvalosť, aby okrem toho umožnil zvýšené spaľovanie kalórií aj po tréningu. Najlepšie výsledky dosiahnete, keď budete užívať 100-400 miligramov anhydrózního kofeínu asi 30 minút pred tréningom - záleží na vašej tolerancii . Prípadne môžete skúsiť nejaké predtréningový suplementy, ktoré vás výborne nabudia.

 

 



A aké sú ďalšie informácie zo sveta spaľovania tukov?

 

 



KYSELINA URSOLOVÁ PODPORUJE SPAĽOVANIE TUKOV 

 

 


Áno, nielenže podporuje spaľovanie tukov, ale tiež chráni vaše svaly.
Jedná sa o účinný polyfenol (rastlinná chemikália), ktorý sa nachádza v šupke jabĺk a je v tele využívaná k spaľovaniu tukov. Jedným z jeho prínosov je fakt, že tiež chráni svalové tkanivo počas diéty zameranej  na odbúravanie tukov. Hoci sa jedná o pomerne nový suplement, výskumy sa javia ako veľmi sľubné. Medzi prírodné zdroje kyseliny ursolové patra hroznové víno, brusnice, tymian, oregano a šupka jabĺk. Konzumáciou jabĺk získavate len veľmi málo kyseliny ursolovej , snažte sa preto voliť skôr formu suplementácia a to produkty s obsahom 250 - 1000 miligramov kyseliny ursolové v dennej dávke. Túto látku nájdete v produktoch viac zložkových aj ako jednozložkový výrobok. Najlepšie je dennú dávku rozdeliť do 3 častí a užívať ráno, na obed a okolo večere.


 

 


DOPRAJTE SI  NEJAKÉ TO PIVO

 

 


Nie, nerobíme si srandu! Horké bylinky používané pri varení piva môžu podporovať spaľovanie tukov.
Chmeľ nájdeme v predovšetkým v pive, ďalej potom v niektorých ďalších nápojoch a tiež v bylinných tinktúrach. Nedávno uskutočnenej výskumy ukazujú, že táto bylina má tiež tuky spaľujúce účinky. Samozrejme to neznamená, že môžete vyraziť do krčmy a dať si pív, koľko vypijete v očakávaní, že začnete chudnúť. Avšak malé množstvo piva môže naozaj pomôcť udržať telesný tuk pod kontrolou a rovnako tak aj reakciu inzulínu.
Jedna nedávno vykonaná štúdia sa venovala účinkom chmeľu. Štúdia prebiehala síce na myšiach, ktoré boli rozdelené do dvoch skupín. U tých, ktoré dostávali chmeľ, došlo k poklesu hladiny tuku v tele v porovnaní so skupinou, ktorá chmeľ nekonzumovala. "Chmeľové" myši tiež lepšie tolerovali glukózu, čo znamená, že chmeľ môže redukovať vylučovanie inzulínu v reakcii na konzumácii sacharidov.
Štandardná dávka suplementu s obsahom chmeľu je okolo 400 miligramov denne, ale môže sa produkt od produktu líšiť. Čo sa týka piva, chmeľ sa v pive meria v jednotkách horkosti (ibus), nie miligramoch. Všeobecne platí, že čím viac horké  pivo je, tým viac ibusových  jednotiek chmeľu obsahuje.

 

 

 

 

 

http://www.extrifitslovakia.sk/photos/original/extrifitslovakia-spalovanie-tukov-3_337424a165031d6dbaffb22d0f4c1f53.jpg

 

 

 

 

 

Komentáre: