AKÝ PROTEÍN SI ZOBRAŤ NA DOVOLENKU ?

AKÝ PROTEÍN SI ZOBRAŤ NA DOVOLENKU ?

Autor článku: Extrifit Slovakia

 

 

 

 

Potrebujete Hydro, alebo Micelar ? Alebo staviť rovno na skladné Aminokyseliny ? Alebo potrebujete vôbec nejaký ? A prečo ? Prečítajte si článok, odpoveď vás asi prekvapí.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tak som sa vám vrátil z dovolenky. Čo je informácia, ktorá je pre váš život podstatná zhruba rovnako, ako prdnutie slona v Ugande. Avšak som načerpal pár podnetov, s ktorými vás budem obťažovať niekedy v blízkej budúcnosti. Teraz si len s nostalgiou v hlase posťažuje, že som skutočne rád, že som mohol zažiť bezstarostnú slobodomyseľnú dekádu, kedy dievčatá chodili po pláži hore bez a oveľa viac ako pery v póze káčer Donald pre selfie fotky, špúlia  svoje prsia na nás chlapcov. Tá doba je už asi bohužiaľ fuč, čo je náramná škoda. Ale zase toľko sa tomu nečudujem. Na čo sa fotiť hore bez, keď vám nahotu Mark Hitlerberg s facebooku rovnako zmaže  v pohoršenom  puritánstve . Mark má radšej masakre  a krváky, než pekné aj menej pekná nahé telá. No ale to som riadne odskočil. Takže sa vráťme k tomu, prečo vlastne vznikajú tieto riadky.

 

 

 

 

Ide totiž o to, že akonáhle som sa vrátil, čakala na mňa v poradni pekných pár nezodpovedaných otázok a veľa z nich sa týkalo suplementácie v čase dovolenky. Zároveň toto téma uviazla aj v sociálnej sieti a je vidieť, že vás tento problém skutočne páli. Lenže úplne zbytočne.

 

 

Nerozumiem totiž tomu, prečo v období dovolenky užívať doplnky výživy. Skrátka, nechápem dotaz. Ale vlastne trochu jo. Len sa musím vrátiť do doby, kedy som mal panickú hrôzu z toho, že akonáhle nebudem týždeň v kontakte s činkou, prepadnem sa do zeme a svaly mi zhnijú v tempe pekelnom.

 

Zbytočne. Dovolenka slúži k odpočinku. V športovej terminológii povedané k regenerácii. A tu vyvstáva druhá ťažkosť. Ona dovolenka, prázdniny a školský rok splývajú v  generácii školopovinnej  celkom v jedno. Ak sa váľate pri mori, alebo na lavici v triede, alebo katedre, to vyjde energeticky skoro narovnako. Povedal som skoro, pretože ten pobyt pri mori bude predsa len náročnejší .

 

Koniec koncov, viac súložíte, alebo aspoň vydávate oveľa viac energie na pokusy o kopuláciu. Avšak tí z nás, ktorých  realita života profackovala už natoľko, že vieme, že peniaze na proteín nepochádzajú z vreckového, prípadne somrovánia  u babky s dedkom , dokážeme krátku dobu odpočinku, či už fyzického, alebo duševného, ​​trochu viac oceniť.

 

 

Takže otázka dňa znie, prečo si so sebou brať proteín ?

 

 

Ak idete niekam do Somálska, je možné to pochopiť. Jedlá je tam asi poskromne a niečo navyše by sa hodilo. Väčšina ľudí však jazdí do oblastí, kde ich  nevíta ceduľa  Prdel sveta, ale tá s nápisom Vitajte v civilizácii, kde je toľko švédskych stolov, že vám praskne brucho . Takže  hladovanie  vám asi nehrozí. A čo keď predsa len áno ? Potom je na mieste si položiť otázku, či tam budem cvičiť a ako tvrdo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Argumentom pre prevoz proteínov totiž býva: "Aby mi nechýbali živiny" A prečo by prosím mali chýbať ? Ak totiž nehodláte, alebo nebudete mať možnosť cvičiť rovnako ťažko a tvrdo ako doma, nebudete mať ani zvýšenú potrebu živín. A ak predsa len trváte na proteíne  so sebou, zabudnite na nejaké Hydra a podobné vysokorýchlostné špeciality. Naopak, zoberte si so sebou Micelar, ktorý vás zasýti a zazásobí bielkovinou na dlhšiu dobu.

 

Napriek tomu všetkému  asi tušíte, že mierim k tomu, aby som vám napísal, neberte so sebou nič a vykašlite sa na cvičenie. Čo je skutočne asi dosť prekvapujúce odporúčanie od predajcu doplnkov stravy. Ale je to najlepšia rada, v mojej skúseností, ktorú vám môžem dať. Využite dovolenky ku kompletnej regenerácii  tela i duše. Verte, že vám to vo finále prinesie oveľa viac plusových bodov, než riešiť  niečoho napoly niekde v Tramtárii.

 

Každý skúsený pretekár má naplánovanú pauzu od cvičenia. Či už je to po súťažnej sezóne, alebo niekedy v priebehu roka. Telo, unavené a čiastočne opotrebované náročnými tréningami potrebuje na chvíľku vydýchnuť. Presne  tak ako tráviaci trakt, permanentne zaťažený na maximum vysokým príjmom bielkovín a metabolizmom hnaným na šiesty prevodový stupeň. Telo skrátka v priebehu roka potrebuje regeneráciu ako soľ. Je to niečo ako s autom. Špeciály, ktoré najazdia 1000 km na totálne stopercentnú záťah, sú po takto smiešne krátkej dobe na odpis.

 

Formule jedna mení motor každé dva preteky. Možno, že sa mýlim, ale nepamätám sa, že by nejaký člen Extrifit bral so sebou na dovolenku nejakú pixlu proteínu. A že ich majú požehnane ! Ale pamätám si celkom jasne, ako Vojto  rozprával, jako v Dominikánskej republike zožral, čo videl  a príjemne pospával pod nejakou palmou. A o to ide ! Dovolenka je čas, kedy si máte oddýchnuť, urobiť pomyselný krok späť, ktorý vám poslúži na šprinte vpred.

 

 

 

Takže zase na začiatok. Vrátil som sa teda z dovolenky, kde som vypol komplet všetko, predovšetkým potom to, čo sa týkalo kulturistiky. Lenže  na pláži v Bulharsku to miestami vyzeralo ako na nejakom kulturistickom a fitnes sústredení , takže úplne vyhnúť sa tomu nešlo.

 

Ale asi viete, ako to myslím. A čo si myslíte, že sa s postavou za týždeň stalo ? Vôbec nič, ak zabudnem na proces spálenia, zhnednutia a zlúpania sa . Ale akonáhle som sa vrátil, do posilňovne som sa tešil viac, než zvyčajne. Zrazu mi namiesto dvoch sáčkov Agrezzu oveľa lepšie zabral jediný a ešte stačil osviežiť kaleráb pre písanie tohto článku. Silu som mal väčšiu , ako keď som odchádzal, takže som si mohol dať 150 kg na príťahy v predklone, s čím som mal pred odletom dosť zásadný problém.

 

 

Telo bolo odpočinuté, takže som mohol cvičiť tvrdšie a dlhšie. Inými slovami, hoci som nemal žiadne doplnky stravy na dovolenke, samotný oddych poskytol oveľa viac benefitov, než nejaké násilné udržiavanie tréningového cyklu v ktovieakých podmienkach.

 

 

Ale predsa len vám trochu klamem . Práve som si totiž spomenul, ako som si nabalil so sebou tie nové proteínové tyčky, ktoré som si po večeroch na balkóne maškrtil. Takže záverečné odporúčanie znie: Urobíte oveľa lepšie, keď si riadne oddýchnete . A so sebou si kzoberte  tyčky, pretože tie sa hodia vždy a ešte sú dosť chutné .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentáre: