BOJ O REPRE - S NORBERTOM ZAJACOM

BOJ O REPRE - S NORBERTOM ZAJACOM

Autor článku: Extrifit Slovakia

 

 


Po dvoj očnej prestávke sa Noro vracia do kolotoča súťaží . Aké sú jeho ciele ? To sa dozviete v tomto článku .

 

 

 

 

 

Člen Extrifitslovakia tímu, kulturista Norbert Zajac má celkom slušný potenciál na to, aby sa postupnými krokmi stále viac približoval k svojmu vzoru. Nechýba mu zdravá ctižiadosť a ambicióznosť. Vie, čo chce a je ochotný urobiť pre to maximum. V jarnej sezóne je jeho cieľom nominovať sa na májové IFBB majstrovstvá Európy mužov.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VIZITKA

 

 

Meno a priezvisko: Norbert Zajac

Dátum narodenia: 14. 6. 1990

Asociácia: SAKFST

Kategória: kulturistika

Klub: Mozolani The Fitness Authority

Začiatok kariéry: jeseň 2007

Najväčší úspech v kariére: titul juniorského majstra sveta v kulturistike do 75 kg v roku 2012

Najväčšie športové sklamanie: Arnold Classic Madrid – 7. miesto juniori open

Športový vzor: Andrej Mozoláni a ľudia, ktorí dokázali z ničoho vybudovať niečo, nemusia to byť žiadne známe osobnosti a ani športovci

Dlhodobý cieľ: Stále sa zlepšovať

 


FB IFBB Norbert Zajac - www.norbertzajac.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TRÉNING

 

 


Aký máš tréningový split?

 

 

Aktuálne je to 6+1.

 


  Ako si delíš jednotlivé telesné partie?

 

 

Hrudník, biceps, triceps, brucho.

Nohy, lýtka.

Chrbát, ramená, brucho.

 


  Ktorú partiu cvičíš najradšej a naopak?

 


Keď ma nič nebolí, tak cvičím všetko rád.

 

 

 

Priblíž nám nejaký konkrétny príklad cviku, váha, počet sérii a počet opakovaní?

 

 

Čelný drep 220 kg a 4 opakovania.

 

 


 

Máš obľúbený cvik a naopak neobľúbený?

 

 

 

Všetky cviky mám rád, ak cítim, to čo cítiť mám pri ich precvičovaní.

 

 


 

Ako predchádzaš stagnácii pri cvičení?

 

 

Konzultujem to s mojím trénerom Andrejom Mozolánim a ten vždy niečo na mňa nové vymyslí, čo mi zaberie.

 

 

 

 

Cvičíš radšej s činkami alebo na posilňovacích strojoch?

 


Rád to striedam.

 

 


  Cvičíš aj s vlastnou váhou tela?

 

 

 

Iba brucho a na chrbát hrazdu.

 

 

 

Stále sa snažíš dbať na techniku pri cvičení alebo si sem-tam aj nejako pomôžeš ?

 


Niekedy využívam aj cheating !

 



  Skúsil si nejaký tréningový systém alebo metódu, ktorá ti vôbec nezabrala a naopak, ktorá ti zabrala najviac?

 



Myslím si, že do istej miery mi všetko zabralo, ale neviem to špecifikovať, ktorá metóda viac a ktorá menej.

 

 

 

 

Ako často robíš kardio a aká je tvoja obľúbená aeróbna aktivita?

 

 

 

Dvakrát denne a obľúbil som si eliptický trenažér, trenažér schodov, chôdzu po schodoch v paneláku, bežiaci pás do kopca, rotoped, stepper, v podstate všetko.

Snažím sa o to, aby to bolo pestré, aby ma to bavilo, ale aby som cítil pri tom kardio gluteály.

 

 

 

 

Ktoré sú tvoje silné partie a naopak, na akú telesnú partiu sa musíš viac zamerať?

 

 

 

Myslím si, že dominantné mám hamstringy a šírku ramien, ale zlepšiť musím ešte celkovo všetko !

 

 

 

 

Trénuješ so sparringpartnerom ?

 

 

 

Trénujem, buď so svojimi klientami, ktorí si to vyžadujú, alebo majú záujem o spestrenie ich tréningu a inak trénujem sám.

 

 

 

 

Máš trénera alebo niekoho, s kým konzultuješ prípravu?

 

 

 

Andrej Mozoláni.

 

 

 

 

Aké sú tvoje maximálne používané tréningové váhy?

 

 

 

Bench Press hore hlavou 180 kg.

Čelný drep 220 kg.

Zadný drep 240 kg.

Hacken drep 300 kg.

Mŕtvy ťah 260 kg.

 

 

 

 

 

 

STRAVA

 

 


Ako vyzerá tvoj klasický štandardný stravovací režim?

 

 

 

Momentálne funguje na sacharidových vlnách, takže sa to stále mení.

 

 

 

 

Z čoho čerpáš tuky a v akých množstvách?

 

 

 

Losos 300g, hovädzie mäso 250g, orechy 20g, olivový olej za studena lisovaný 10 ml, vaječný žĺtok

 

 

 

 

Z čoho čerpáš sacharidy a v akých množstvách?

 

 


Ryža od 50 do 200g sacharidov na deň

 

 

 

 

Z čoho čerpáš bielkoviny a v akých množstvách?

 

 


Ryby, vajíčka, hovädzie, kuracie, morčacie mäso, divina.

 

 


  Počítaš si jednotlivé množstvá tukov, bielkovín a sacharidov na deň alebo kalorický príjem a výdaj?

 

 


Počítam si iba bielkoviny, sacharidy a tuky.

 

 

 


Koľko krát denne ješ?

 

 

 

Šesťkrát.

 

 

 

 

Si zástancom prírodnej stravy alebo zvykneš nahrádzať nejaké jedlo aj proteínový nápojom?

 

 

 

Počas dňa zvyknem vypiť 2x ISO 90 po 50 g alebo to nahradím Amino Hydro od Extrifitu.

 

 

 

 

 

Držíš striktne stravu alebo niekedy zaradíš aj tzv. cheat day? Na čo máš najväčšiu chuť z tých nezdravých jedál?

 

 

 

Cheat day nevyužívam, iba ak mi to trénera nariadi, ale osobne to moc nemám rád.

 

 

 

 

Ktoré je tvoje najobľúbenejšie jedlo?

 

 

 

Losos.

 

 

 

 

Vieš variť?

 

 

 

Áno.

 

 

 

 

Povedz nám nejaký fitness recept, ktorý ťa najviac oslovil a ktorý prípadne uplatníš pri príprave jedla?

 

 


Môj vlastný fitness recept – Syrová pizza bez použitia sacharidov a tuku!

 


Ingrediencie: 4 vaječné bielka, 1 veľký varený karfiol, 100g varenej brokolice, strúčik cesnaku, 1 cibuľa, 300g Olomouckých syrečkov, 4 stredne veľké cherry paradajky (kríčkové), paradajkové pyré (pretlak) – bez cukru, korenie, majoránka, korenie na pizzu bez glutenu a cukru.

 

 

 

Postup:

 

 

V slanej vode uvaríme karfiol spolu s brokolicou. Vodu odlejeme z hrnca a popučíme spomínanú zeleninu. Pridáme 4 vaječné bielka a rozmixujeme celú zmes ponorným mixérom. Celú zmes potom vložíme na pekáč, ktorý je pokrytý papierom na pečenie. Zmes si pekne zarovnáme a dáme to zapiecť na cca 15 minút do 250 stupňov vyhriatej rúry. Po 15 minútach jemne pripečený korpus vyberieme a potrieme ho paradajkovým pyré tak, aby sme pokryli celú plochu. Pridáme korenie, majoránku, korenie na pizzu a následne to opäť dáme zapiecť za rovnakých podmienok na 10 minút. Korpus už takmer hotový vyberieme a pridáme záverečné ingrediencie v takejto postupnosti: najprv pretlačený cesnak, následne cibuľku, ktorú sme si nakrájali na dlhé oblúčiky, paradajky, ktoré sme si nakrájali na tenké plátky a na záver tenučké plátky olomouckého syrečka, ktorým dôkladne sa snažíme pokryť celú už takmer hotovú pizzu. Celé to dáme zapiecť na 10 minút a podávame. Odporúčam však pred podávaním si celú pizzu spoločne s podloženým papierom preložiť na chladnú tácku a na nej to následne potom po nejakých 5 minútach porcovať.


Prajem dobrú chuť !

 

 


 

Ako riešiš stravu, keď si niekde na cestách alebo v práci?

 

 

 

Priznám sa, že mimo sezóny nejem tak pravidelne, ako by som mal, tak to dopĺňam Amino Beef alebo Iso Beef, avšak v diéte mám vždy jedlo na celý deň so sebou!

 

 


  Robíš občas aj nejaký detox tela, ak áno, ako tvoj detox vyzerá?

 

 


Po súťažnej sezóne vypustím mäso, pokiaľ necítim odľahčenie organizmu a nepoužívam doplnky výživy aspoň dva týždne. Následne dva pridám len protein bcaa a glutamín.

 

 

 


 

Aký máš názor na stravovanie podľa krvných skupín?

 

 


Z hľadiska zdravotného je to fajn, ale nič pre športovca – kulturistu, teda ak by to chcel striktne dodržiavať, ale určitá modifikácia je myslím si, že vhodná, sám to tak využívam.

 

 

 

 

Čo ti v strave robí najväčší problém?

 

 

 

V diéte únava.

 

 

 

 

Aké doplnky výživy používaš a v akých množstvách?

 

 

 

Kreatin Ethyl Ester 10 g denne.

Glutamím 40 g denne.

Bcaa 50 g denne.

Iso 90 100 g denne.

Actionox 40 g denne.

Hell Gell 2x denne.

Vitamín C 5 000 mg denne.

 

 


  Používaš aj nejaké tráviace enzýmy?

 

 

 

Papain a bromelain občas.

 

 


  Používaš aj nejaké komplexy vitamínov pre lepšie vstrebávanie živín, na posilnenie imunity a podobne?

 

 


V52 3x denne.

 

 


 

Dokážeš v diéte krotiť zvýšenú nervozitu?

 

 


S tým mám občas problém, pretože som dosť impulzívny aj mimo diétu.

 

 

 

 

 

INÉ

 

 


Vieš si predstaviť svoj život bez cvičenia?

 

 


Cvičiť, ak mi to zdravie dovolí, budem asi vždy!

 

 


 

Venuješ sa doplnkovým športovým aktivitám? Ak áno, tak akým a v akej intenzite?

 

 


Veľa času mi na to nezvýši.

 

 


 

Keby neexistoval tvoj šport, ktorý iný by to bol?

 

 


Vždy som inklinoval potom k bojovým športom, ako sú thajský box alebo MMA.

 

 


 

Ktorú vlastnosť si na sebe najviac ceníš a naopak, ktorej sa chceš zbaviť?

 

 


Stále sa učím, aby som dokázal konať bez emócii. A cením si na seba asi moju ctižiadostivosť, aj keď ctižiadostivých ľudí kolektívy medzi sebou moc nemajú v láske.

 

 


 

Dokážeš skĺbiť pracovné, súkromné a tréningové povinnosti?

 



Pracovné a tréningové áno, súkromný život dávam zatiaľ nabok, kým som mladý.

 

 

 

 

Ako zvykneš relaxovať?

 

 

 

Dobrá kniha, TV, wellness.

 

 


 

Rodinné zázemie?

 

 

 

Žijem s matkou, ktorá ma neskutočne podporuje a spolu s ňou aj moja stará mama a teta, ktoré bývajú pár metrov od nás.

 

 

 


Kto je tvojou najväčšou oporou?

 

 


Rodina, tréner a pár skutočný priateľov.

 

 

 


Máš sponzorov?

 

 

 

Extrifitslovakia

UNCS

Mozolani The Fitness Authority

Slosmat

Tetras

RKMC

A niektorí nechcú byť uverejnení, ale samozrejme, že aj im som neskutočne zaviazaný!

 

 


  Na akých domácich súťažiach ťa v jarnej sezóne 2015 uvidíme a s akými ambíciami sa tam budeš chcieť predstaviť?

 



S ambíciami byť v životnej forme a čo sa týka domácich súťaží, bude to Mozolani Classic 5 a majstrovstvá Slovenska v Dubnici nad Váhom.

 



 

Bude tvojím cieľom v roku 2015 štartovať na IFBB ME a IFBB MS, prípadne na iných prestížnych zahraničných pretekoch?

 

 

Nominácia na ME je priorita číslo jeden, všetko ostatné ukáže čas a okolnosti.

 

 

 

 

Autor : Ľubomír Chochula

 

 

 

 

 

 

 

 

 


EXTRIFITSLOVAKIA PODPORUJE NORBERTA ZAJACA

 

 

 

 

About Extrifit

 

 

 

Značka Extrifit ® bola zaregistrovaná v roku 2007. V roku 2010 sa firma transformovala na EXTRIFIT ®, sro Extrifit Sports Nutrition dnes patrí medzi najdynamickejšie výrobcov športovej a doplnkovej výživy v Českej republike a veľmi úspešne distribuuje svoje produkty do zahraničia. Výhradným dovozcom výrobkov EXTRIFIT ® na Slovensko sa tento rok stala naša spoločnosť GDP s.r.o. so sídlom v Michalovciach . Doplnky výživy zn EXTRIFIT ® našli značnú obľubu najmä u kulturistov a vyznávačov životného štýlu Fitness.

 

 


Všetky výrobky, nesúce značku EXTRIFIT ®

 

 

vynikajú špičkovou kvalitou použitých surovín, sú registrované Ministerstvom zdravotníctva SR a vyhovujú prísnym normám Európskej únie. Firma EXTRIFIT ® uviedla na trh niekoľko unikátnych produktov, ako je napr enzymaticky hydrolyzovaný srvátkový proteín Hydro Instant, originálny bulharský terrestris s obsahom 90% saponínov - Bulgarian Tribu 90%, hydrolyzované srvátkové aminokyseliny Amino Hydro s obsahom 85% bielkovín, alebo jedinečné aminokyseliny Beef Amino Hydro 4000, vyrobené z hovädzieho hydrolyzovaného proteínu. Tieto aminokyseliny vynikajú extrémne vysokým obsahom bielkovín a unikátne sú minimálnym obsahom pojív. Špičkou v ponuke EXTRIFIT ® je tiež multivitamínový a multiminerálny produkt V52 Vita Complex Forte, obsahujúci 52 revitalizačných ingrediencií.

 

 

www.mozolani.com

 

 

 

 

 

 

Komentáre: