KTORÝ PROTEÍNOVÝ VÝROBOK JE NAJLEPŠÍ ?

KTORÝ PROTEÍNOVÝ VÝROBOK JE NAJLEPŠÍ ?

Autor článku: Extrifit Slovakia

 

 

 

Najlepšie inšpiráciou pre spísanie článku sú otázky tzv. "Bežného človeka". Mnoho ľudí sa ma pýta, ktorý proteín je najlepší. Čo si mám kúpiť, keď začínam a chcem si kúpiť nejakú tú pixlu.

 

 

 

http://www.extrifitslovakia.sk/photos/original/extrifitslovakia-protein-1_78a59ffbf38f28075b62de0e0a60afe9.jpg

 

 

 

 

Odpoveď je však plne závislá na vašich cieľoch a smerovaní vášho tréningu, ale napriek tomu je tu pár zásad, ktoré ma viedli k napísaniu niekoľkých rád týkajúcich sa výberu vhodného suplementu. Verejnosť nie plne rozlišuje medzi gainerom a napríklad  Hydrom77. Nedávno som bol prezúvať gumy a majiteľ servisu, zhodou okolností môj známy, ma počastoval otázkou, či mu môžem rozlúsknuť jeho problém s výberom doplnku. Ako laik nebol logicky schopný rozlíšiť nejaké parametre výrobku. Proste mu niekto povedal, že aby redukoval svoju nepredajnú Michelinku okolo pása, mohol by namiesto raňajok piť koktail. Bez akéhokoľvek iného odporúčania. Niet teda divu, že po zadaní kľúčových slov Diétny kokteil do googlu, neskôr strácal čas vyberaním nejakého nezmyselne predraženého diétneho shaku s parametrami obyčajného 30% gaineru s množstvom vlákniny. Chcem vám teda dať niekoľko málo odporúčaní, ktoré by vám mohli pomôcť, lepšie sa zorientovať v rozmanitej ponuke suplementov.

 

 

 

 

http://www.extrifitslovakia.sk/photos/original/extrifitslovakia-protein-2_78a59ffbf38f28075b62de0e0a60afe9.jpg

 

 

 


Naberanie svalovej hmoty

 

 


Medzi mladými cvičencami je obrovské množstvo tzv. Hardgainerov, čiže borcov, ktorí ťažko naberajú nielen svalovú hmotu, ale v podstate akúkoľvek hmotnosť. Títo mladí chalani by mali siahnuť skôr po prípravkoch, ktoré budú v jednej dávke obsahovať približne 30-40 gramov bielkoviny a aspon 70 gramov sacharidov. Tieto produkty s vyšším obsahom sacharidov sa všeobecne odporúčajú práve pre vyššie spomínané metabolické typy. Samozrejme tu úmerne narastá riziko, že s výrazne zvýšeným príjmom cukrov, môžete naberať nielen svalovú hmotu, ale aj nechcený tuk. Ovšem toto riešenie, je pre tieto typy dosť možno jediné, ktoré im pomôže so svalovou hmotou trochu pohnúť.

 

 

 

http://www.extrifitslovakia.sk/photos/original/extrifitslovakia-protein-3_78a59ffbf38f28075b62de0e0a60afe9.jpg

Po tréningu

 

 

Bezprostredne po tréningu sú svalové bunky maximálne prístupné k účinkom doplnkov výživy. Ak ste po finančnej stránke trochu limitovaní a musíte si vybrať čas pre jednu jedinú dennú dávku suplementov, je to práve v tejto chvíli. Namiešajte si kokteil, ktorý bude obsahovať približne 40 gramov bielkoviny pre stavbu svalovej hmoty a aspon 80 gramov sacharidov pre doplnenie glykogénových zásob, vyčerpaných počas tréningu a pre urýchlenie regenerácie. Z našej ponuky vám môžem ponúknuť jednoznačne Hero. To je produkt, ktorý je presne zostavený pre potréningové potreby.

 

 

 

Diéta

 


Ak je vaším cieľom redukcia tukového tkaniva, poprípade zachovanie  maximálneho množstva svalov pri súčasnom držaní diétneho režimu, na gainery zabudnite. Nápoj s vysokým obsahom proteínu je vynikajúci na doplnenie bielkovín pri zníženom objeme potravín. A naopak, ak nechcete chudnúť, ale snažíte sa vybudovať svalovú hmotu, pričom veľmi lipnete na zachovaní primeraného percenta podkožného tuku, je taktiež vysokopercentný proteínový koktail určený práve vám. Zároveň je takmer nenahraditeľný ako posledné jedlo dňa. Ak máte k dispozícii špecializovaný produkt ako je Long 80, alebo Micelar Casein, využite ho. Dodá vám bielkoviny po celú dobu vášho spánku, takže svalová bunka "nehladuje". V opačnom prípade sa prebúdzate v katabolickom procese, čo určite nechcete.

 

 

 

 

 

http://www.extrifitslovakia.sk/photos/original/thermogel-570x100-animace_78a59ffbf38f28075b62de0e0a60afe9.gif

 

 

 

 

Samostatnou diétnou  kapitolou sú tzv. Spaľovače tuku. Tu by malo byť férové zdôrazniť, že ony spaľovače nemajú schopnosť spáliť ani ultrahorľavý benzín, ak neškrtne zápalkou. Ak je táto metafora pre vás príliš kvetnatá, chcel som tým povedať, že bez pohybovej aktivity sú tieto spaľovače k ničomu. Väčšina tých najefektívnejších funguje na princípe termoregulácie, čo je skrátene povedané efekt, pri ktorom sa telo viac zahreje, aby sa potom zvýšeným potením zase chladilo. Tento proces je energeticky náročný a táto energia je čerpaná z tukových zásob. K osvedčenému Synefrínu teraz chodia  skutočne nadšené recenzie na Thermogel, čo je môj osobný favorit na najefektívnejší doplnok do diéty.

 

 

 

http://www.extrifitslovakia.sk/photos/original/extrifitslovakia-protein-4_78a59ffbf38f28075b62de0e0a60afe9.jpg

Individuálny mix

 

 

Nie je človek ten, ktorý by sa zavďačil všetkým. Tak hovorí staré  príslovie. Toto bol skutočne len základný výpočet suplementácie. Pokračovať by sme mohli ešte tisíckou riadkov textu, ale pre začiatočníkov si myslím, že toto je dostačujúce . Zbieraním skúseností a znalostí zo sveta kulturistiky a fitness sa tieto znalosti rozširujú a takýto článok vám už nebude potrebný . Ak však máte nejakú špeciálnu potrebu, ktorú nie je schopný výrobca uspokojiť (o čom pochybujem), kúpte si niekoľko druhov výrobkov a urobte si z nich špeciálny mix. Hlavný efekt bude spočívať v tom, že vy budete šťastní, že ste dodali vášmu telu maximum potrebného, čo sa odrazí v stave vašej mysle a porastiete ako z vody. :-)

 

 

 

Komentáre: