SPAĽUJTE TUKY VO VODE

SPAĽUJTE TUKY VO VODE

Autor článku: Extrifit Slovakia

Chcete kypieť zdravím a ešte páliť tuky ? No tak si skoč do bazéna .

Podľa kalendára je už  leto a pre mnohých je logické, že pomyselná krivka znázorňujúca návštevnosť posilňovní mieri strmo k zemi. Sezónny fitnesáci a fitnesačky, ako hovorím tým, ktorí majú prvý vstup do posilňovne v máji a posledný v júni, sú takmer u konca svojho úsilia dostať sa do formy. Tento niekoľkotýždňový  motív je pochopiteľný. Nárast pozornosti smerujúci  k brušným svalom a ich imitáciám je zreteľný práve v období, keď je množstvo textilu zakrývajúce naše telá menší ako v zime. Čo teda vysvetľuje chuť začať cvičiť. Zásadnými sa však môžu stať otázky ako je táto: "Fakt sa musím mordovat medzi štyrmi stenami , keď je tak horúco ? " Keď budem hovoriť k tým, ktorí majú ako jediný zámer stenčiť kožu zakrývajúcu  svaly, tak na otázku odpoviem: "Nie, nemusíš . "Práve leto je totiž veľmi vhodným obdobím na vonkajšie aeróbny tréning. A to predovšetkým vďaka pobytu vo vode.

Aj obyčajné ležanie v nej niekoľkonásobne zvyšuje energetický výdaj organizmu. Je to spôsobené predovšetkým tým, že je na nás vyvíjaný oveľa väčší odpor, než na súši. Navyše voda vedie teplo 25x lepšie ako vzduch. Z toho plynú dve skutočnosti: Aj keď nás voda nadnáša a znižuje našu hmotnosť voči gravitácii, napríklad chôdzou vo vode vydáme viac energie, než chôdzou po súši. Ďalšia vec je strata telesného tepla závislá na teplote vody. Proste máme väčší výdaj energie vplyvom termogenézy  v 20 stupňovej  vode, než na súši s teplotou vzduchu 20 ° C. Je však dobré vedieť, že čím je voda studenšia, tým sa naopak metabolizmus viac spomaľuje a tak sa zabraňuje pálenie tukov. Takže je ideálny pobyt vo vode vlažnej.

Hovorím síce pobyt, ale napodobňovanie ležiaceho vorvaňa nebude v tukových úbytkoch na prospech, za to robenie temp áno. Od ostatných aeróbnych aktivít sa plávanie výrazne líši. Menej zaťažuje kĺby a chrbticu a pritom sú pri ňom zapojené takmer všetky svalové partie vďaka rovnomernému rozloženiu záťaže. Avšak rovnako ako u behu, jazde na bicykli, rotopede, korčuliach, ..., platia rovnaké základné pravidlá. Pre najúčinnejšie spaľovanie tukov je potrebné dodržiavať ako dĺžku aktivity, tak mieru úsilia. 45 až 60 minút súvislej primeranej intenzity (60% - 70% maximálnej tepovej frekvencie) je ideálnym kritériom. Ak nemáte radi počítanie a presné merania, tak stačí plávať tak, aby ste boli schopní krátkej komunikácie bez lapania po dychu. Keď sa budete snažiť utiecť  žralokovi, tepová frekvencia sa výrazne zvýši a prejdete z aeróbneho prahu do anaeróbneho a pálenie tukov sa nekoná. Takže pekne v pokoji a nejaký žralok vám predsa nepokazí celý tréning.

Ďalšie výhody

Horizontálna poloha tela pri plávaní výrazne uľahčuje prácu krvného obehu a samotný pobyt vo vode má priaznivý vplyv aj na činnosť srdca a dýchanie. Pľúca sú lepšie prekrvené a dýchajú tiež hornou časťou, ktorá je za normálnych okolností aktivovaná len čiastočne. Množstvo plazmatických proteínov v krvi (albumíny, globulíny, fibrinogén) stúpa približne o 10%. A ich vplyvy sú veľmi priaznivé. Udržiavanie stálej hladiny niektorých dôležitých hormónov v krvi, transport rôznych minerálov, enzýmov, mastných kyselín, úloha pri obranyschopnosti organizmu, zrážanie krvi, atď ...

Nevýhoda

Ako som už spomínal, výdaj energie u tohto druhu aktivity je niekoľkonásobne vyššií, než u akcií na suchu a ruka v ruke s tým prichádza na scénu hlad. Poznáte to ? Stačí dvadsať minút kúpania  a celkom nám vyhladnete. Doporučujem  si k vode brať kvalitné zdroje bielkovín a nezabúdať ani na primerané  doplňovanie komplexných sacharidov.

Chcete byť zdraví ako ryba ? Tak plávajte.

Komentáre:

Produkty v článku

EXTRIFIT Syne Thermogenic 10 mg Burner

EXTRIFIT Syne Thermogenic 10 mg Burner

7,70
EXTRIFIT® Thermogel®

EXTRIFIT® Thermogel®

27,90
EXTRIFIT® CLA

EXTRIFIT® CLA

13,20