SPONZORING ? A PREČO ?

SPONZORING ? A PREČO ?

Autor článku: Extrifit Slovakia

 

 

 

Už je to tu zas ... Nová sezóna sa blíži a veľa ľudí napadne, že ten ich koníček by z čista jasna mohol platiť niekto iný. Len tak. Pretože oni chcú ísť za svojím snom ... Jasné, ide o sponzoring.

 

 

 

 

 

 

 

http://www.extrifitslovakia.sk/photos/original/extrifitslovakia-sponzoring-1_28da3ac0898b20272cd92ee15c73e565.jpg

 

 

 

 

Na jednej  strane cítim, a od mojich rovnako starých kolegov viem, že zmýšľajú podobne, potrebu sa k tejto téme vyjadriť, na druhej sa chcem vyvarovať toho, že budem označený za páprdu, čo má len blbé kecy. Je to vážne zložitá myšlienka, ktorú treba nejako zmysluplne uchopiť, aby sa snáď nikto neurazil alebo tak niečo. Takže o čo vlastne ide?

 

 

 

 

http://www.extrifitslovakia.sk/photos/original/extrifitslovakia-sponzoring-2_28da3ac0898b20272cd92ee15c73e565.jpg

 

 

 

Vzhľadom k tomu, že čítate tento text, ktorý je na stránkach Extrifitu , tak asi viete, že sponzorovaných jedincov je pod krídlami tejto značky habadej. To je samozrejme v poriadku, pretože zn. Extrifit má kulturistiku rada a rada podporí veľa mladých talentov. Takže mnoho záujemcov a v poslednej dobe tiež záujemkýň, predovšetkým tých mladších v dorasteneckých a juniorských kategóriách, pojme pocit, že sa vlastne stačí len opýtať, požiadať a poprosiť a sponzoring je na svete. Lenže Extrifit má rád tiež výsledky. Vyústenie vašej usilovnosti  a nezávislé ohodnotenie toho, ako na tom stojíte. Takže ja nevidím najmenší problém v tom, prečo sa nespýtať, ak máte aspoň nejaké výsledky. Lenže v tom je práve ten zádrheľ . Výsledky. Výsledkom totiž nie je mienené to, že niekto cvičí. Ani to, že vám po troch rokoch narástli svaly. Ak teda nie sú skutočne dychberúce . A dychberúce nebudú do tej doby, kým nebudú porovnateľné s členmi Extrifit Teamu. Preto sa výsledkom myslí skôr nejaké umiestnenie na súťaži. Nejaký skutočne výrazný počin. Samozrejme aj tu existujú výnimky. Neoddiskutovateľný talent Vojtu Koritenského sa napríklad nedal prehliadnuť, hoci za sebou nemal jediný štart. A to, že sa spojenie Extrifit a Vojto neukázalo ako šliapnutia vedľa, dokazujú nespočetné vynikajúce umiestnenia počas jeho krátkej súťažnej kariéry a úplné  splynutie so značkou. Ale vráťme sa späť k mládežníkom.

 

 

 

 

http://www.extrifitslovakia.sk/photos/original/extrifitslovakia-sponzoring-3_28da3ac0898b20272cd92ee15c73e565.jpg

 

 

 

Mám za sebou jednu schôdzku s mladým nadšencom, ktorý mi hovorí, ako by strašne rád išiel na preteky, ako miluje kulturistiku nadovšetko, ako je to jeho život a že by chcel byť raz profesionálom. Jedinou prekážkou je vraj absencia sponzora, a či by som sa teda nejako neprihovoril  u majiteľa Extrifitu , keď už sponzorujeme tých  kulturistov. Pozerám  na neho a neverím vlastným ušiam. Mladík oblečený v drahej  mikine Gasp s dvojkovou  oktáviou  pred fitkom  a s štvorkovým  iPhonom  na bare, ma tu žiada o príhovor na sponzoring. Aby mohol na preteky. A ja sa v duchu pýtam prečo? Prečo chce tento chalan sponzora. A na čo? A za čo? Ja to proste nechápem.
 


Skutočný šampióni, borci čo skutočne milujú kulturistiku, predsa neriešia, či si kúpi IPhone alebo doplnky. Alebo permanentku. Alebo či zainvestujú  nejaké prostriedky do prípravy na preteky. To je predsa jasné ako facka. Vždycky u nich bude mať prednosť kulturistika.
 


Chlapci, čo žerú kulturistiku na maximum, neriešia dilemu, či majú dosť peňazí na značkové handry alebo mať doma zásoby proteínu či mäsa. Tá priorita je jasne daná.


Jasné, rozumiem tomu, že je fajnové mať dosť peňazí na oboje. Nikoho nebaví žiť ako pustovník. Na druhej  strane potom ale nie je fér, žiadať niekoho, aby financoval môj koníček. To je záľuba eurobruselských komikov, ktorí platia svoje "bohumilé" skutky z peňazí druhých.

 

 

 

 

http://www.extrifitslovakia.sk/photos/original/extrifitslovakia-sponzoring-4_28da3ac0898b20272cd92ee15c73e565.jpg

 

 

 

 

Prekážky tvoria  charakter, nie pozametaná cestička. To, ako si s nimi dokážete poradiť, to vás zocelí a upne na výsledok. Sú to práve títo Bodybuildery fanatici, ktorí dlhodobo zbierajú medaily na pretekoch, nie pretekári s povolaním Syn u ktorých je úspech otázkou 1-2 sezón . Sú to práve tí chlapci, ktorí žijú spánkom, tréningom a konzumáciou patričných nutričných čísel. A s medailami rastie šanca na získanie sponzora. Napriek tomu všetkému  sa domnievam, že to ani jeden z nich nerobí pre nejaké hmotné výhody. Robia to predovšetkým pre seba, pre svoje víťazstvo. Pamätám si veľmi dobre, ako Petr Vaniš dlhé roky jazdil Trabantom a žil skutočne veľmi skromne. A aj toho Trabanta si kúpil  iba preto, aby sa dokázal dopraviť do posilňovne, ktorá bola desiatky kilometrov ďaleko. A nemusím snáď dodávať, že výsledkom tejto usilovnosti , túžby a odriekania je účasť na Mr. Olympia a priazeň sponzorov.


Častá námietka ale býva, že ak nebudem mať kvalitné zázemie, tak tie prvé nikdy nedoženie. Fajn, to platí možno tak u profi scény, alebo skutočne vysokej amatérskej úrovne. Ale u juniorskej kategórie dosť ťažko. Tam ide predovšetkým o prístup k danej veci. Či má niekto o 5 tisíc na prípravu viac, alebo menej, skutočne nehrá rolu.
To, čo hrá úlohu úplne zásadne , je váš prístup k danej veci. To znamená, že nebudete chlastať niekde na párty. Že nebudete spoliehať len na to, čo vám mamička navarí. Nie. Vy sami ste tvorcovia vášho budúceho úspechu. Vy sami  musíte pátrať po informáciách, dbať na životosprávu a pripravovať si škatuľky s jedlom deň čo deň. Vy sami sa musíte sebecky vykašľať na kamoša / sparinga, keď zistíte, že vás brzdí. Vy sami sa musíte rozhodnúť, kam vrhnete svoje obmedzené finančné prostriedky. Či to bude do darčekov vašej priateľke, alebo do seba a svojej túžby stať sa čo najlepším kulturistom. Tá cesta je príšerne dlhá a tŕnistá. Lemovaná nespočetnými sklamaniami, ale je to práve ona cesta, ktorá formuje váš charakter, vašu vôľu a odhodlanie.

 

 

 

 

 

http://www.extrifitslovakia.sk/photos/original/extrifitslovakia-sponzoring-5_28da3ac0898b20272cd92ee15c73e565.jpg

 

 

 

 

A to je okrem iného to, čo majú potenciálny sponzori radi. Svaly, osobnosť, príbeh. A akú osobnosť môžete ponúknuť, keď sa budete správať ako ufňukanci ? Nemôžem na preteky, pretože nemám peniaze, nevyhral som, pretože tamten má lepšie podmienky, nevyhral som, pretože rozhodca sú podplatený .... Ale hovno ... Nevyhral si, lebo si len ufňukaný  trkvas. A ľudia to z vás vycítia. Milan Obořil je chlapec, ktorý sa nesťažuje nikdy a nikde. A ľudia ho majú radi a idú za ním. A ak idú za ním ľudia, majú to sponzori radi. Čoskoro sa dočítate o Andree Neumannovej. A budete valiť buľvy, to vám garantujem. A prečo? Pretože si veľa z vás myslí, že ľuda za ňou idú, pretože si fotí zadok a umelé prsia. No .. u mnoho z nich to tak nepochybne bude, ale Andrea skrýva taky životný príbeh, z ktorého sadnete na zadok. Neviete o ňom, ani ja som o ňom nevedel. A prečo? Pretože si nesťažuje, nefňuká a nevyhovára sa. A mohla by.

 

Takže ako už bolo povedané, určite sú na pretekoch säťažiaci , ktorých  priviezol na súťaž tatko v obrnenom Mercedese, ale títo týpci väčšinou stoja v neskorších časoch za prd, alebo často úplne skončia . Drvivá väčšina štartového poľa má podobnú štartovaciu  čiaru ako vy. Takže hurá do boja, získajte ostrohy, vybojujte medaily a zobuďte rešpekt medzi súpermi. Potom sa pokojne hrdo prihláste o pozornosť nejakej suplementovej  firmy.

 

 

 

 

http://www.extrifitslovakia.sk/photos/original/extrifitslovakia-sponzoring-6_28da3ac0898b20272cd92ee15c73e565.jpg

 

 

 

 

Ale pozor ! Je tu ešte jeden háčik. Nástraha číha v podobe internetu, facebooku a všelijakých diskusií. Na to vážne bacha. Veľa ľudí už prišlo o potenciálnych sponzorov, keď ich morálka nevyhovovala kódexu danej firmy. Len si spomeňte na Tigera Woodsa o koľko prišiel sponzorov a miliónov, keď vyšli najavo jeho nespočetné neveri. A v dobe internetu a googlu sa nájde všetko na všetkých . To isté platí o diskusiách. Môžete vyzerať ako pánboh, ale ak sa niekde vyjadrujete ako hulvát , tak je to pre mnoho ľudí problém. Môžete hejtovat ľudí, čo máme radi a je to pre nás problém. Teda skôr neskôr pre vás. Fandite jednej značke, ale nepíšte potom tej druhej. A tak ďalej ... dneska sa dá nájsť všetko.

 



Cieľom tohto článku vás nebolo odradiť od všelijakých žiadostí, ale skôr vám ukázať, kadiaľ vedie cesta ku sponzoringu. Vydržte. Kulturistika nie je futbal, kde sa rozdávajú peniaze za nič. A sponzoring nie je charita, ako si veľmi veľa ľudí myslí. Ale ukážte ako veľké je vaše odhodlanie, dokážte všetkým, čo vo vás je a potom už to pôjde samo. A kto vie, možno sa raz aj vy stanete sponzorovanými členmi Extrifit Teamu.

 



P.S. A až sa tak stane a vy raz budete nosiť hrdo nejakú značku na tričku , pripravte sa na to, že razom budete podvodníkom, ktorý za odplatu propaguje doplnky, ktoré nefungujú. Predovšetkým potom u tých, ktorí sa tlačia  na vaše miesto.

 



P.S. II. Už čoskoro opäť spustíme akciu "Odmena za výsledok". Tam si na formu sponzoringu môžu siahnúť úplne všetci.

 

 

 

 

http://www.extrifitslovakia.sk/photos/original/thermogel_640x300_animace_08b2fb2c122be5b819320115f83ed39e.gif

 

 

 

 

Komentáre: