STE DOBRÝ A AJ TAK NEMÁTE SPONZORA ? SŤAŽUJTE SA  ZUCKENBERGOVI.

STE DOBRÝ A AJ TAK NEMÁTE SPONZORA ? SŤAŽUJTE SA ZUCKENBERGOVI.

Autor článku: Pavel Vacek

Čo majú spoločné šťuka so športovým sponzoringom ? Viac, než si myslíte ... Viac v článku od vášho obľúbeného autora.

Každú chvíľu tu meliem pántom o tom, ako je kulturistika bezchybná v tom, že v človeku vypestuje silnú vôľu a tak podobne. Že je to dobré nielen v športe, keď si musíte odoprieť na tri mesiace knedle a údený a tortičky a chipsy, ale tiež v tom bežnom živote. Ja napríklad silnú vôľu využívam momentálne k tomu, aby som neklikol na niečo, kde sa vyskytuje slovo Šťuka a všelijaké jej tvary. Predovšetkým šťuky. A verte mi, že to nie je úplne ľahké. Pre vysvetlenú niektorým čitateľom ide o akúsi reality šou, kde bol ten najpokleslejší  bulvár nadopovaný vagónom steroidov a z vymyslených historiek z Blesku bola vytvorené relácia, kde účinkuje pani, ktorej hlavnou kvalifikáciou sú obrie cecky, jej matka, charakteristiká  tým, že dokáže prežiť s inteligenciou mloka a pán Kokta, o ktorom viem len to, že mu raz prešli nohy, keď žiadostivo štveral po obrceckách jednej z aktérok. A verte alebo nie, toto všetko viem len z titulkov, ktoré akosi nejdú prehliadnuť. A tiež ešte to, že stará Šťuková močí v lese.

A napriek tomu, že toto ani nie je dno nevkusu, ale skôr hlbinný vrt do dna nevkusu, sa na to ľudia  pozerajú a tieo  podivné existencie z tej sledovanosti budú žiť a kupovať si za ňu pekné veci. Možno sa čoskoro dočkáme aj reklamné kampane s pani Šťukovou  na inkontinenčné plienky pre seniorov so sloganom "Keď máš chcanky na kraji, pokojne to pusť v chaose". Samozrejme za tučný obnos bankoviek. A pretože toto podporovať nechcem, zariekol som sa, že nekliknete na žiadny z tých lákavo otitulkovaných článkov a už vôbec nie na tú absurdnú  reláciu. A k tomu zmobilizujem všetku natrénovanú vôľu. Takže ja svoju myškou síce nikam nekliknem , ale zato tu o nich smolím pol článku. A potom kto je tu blbec, ha? A o to tu ide ....

Chápem, prečo to ľudí zaujíma. Zvedavosť sa nikdy nemala tak dobre, ako v dnešnej dobe všadeprítomných médií. Nikdy v histórii ľudstva nemohla byť tak dobre ukojená ako v čase kamier, ktorú má každý pri sebe. V čase, keď každý z nás sa môže stať paparazzov lusknutím prsta. Všimli ste si vôbec, že ​​táto profesia už v podstate zmizla ? Kto by tiež  chcel sedieť pol dňa na strome s päťkilovým  foťákom a číhať na vynášanie odpadkov, keď je všade okolo toľko lákavého materiálu ? Búračka ? Paráda, natočíme motorkára rozbitého  na kašu, to sa predá, stačí len vybrať mobil. Horí niekde ? Počkaj kamoš, hneď začnem hasiť, len si tú urobím pár skvelých záberov, ako ti horia vlasy ... Ľudí sa proste radi pozerajú a prestávajú vnímať skutočné hodnoty. Veď koho by tiež bavil nejaký špičkový neurochirurg, keď sa celý deň niekomu vŕta v gebuli ? Nuda, že áno ?

Celá táto doba prevrátila pravidlá sponzoringu úplne naruby a vlastníci firiem sa tomu musia  prispôsobiť. A preto, ak som si musel osvojiť jednu zručnosť pri práci pre Extrifit, bolo to naučiť sa hovoriť NIE. Niekedy to ide veľmi ľahko a jednoducho. To je v prípadoch, veľmi častých podotýkam, kedy nám záujemcovia o sponzoring oznamujú, že už cvičia  pol roka, je to ich život a tá jediná prekážka, ktorá ich delí od zisku titulu Mr. Olympia je silný sponzor ako sme my. A pretože takým žiadostiam spravidla nevyhovieme, Phill Heath môže mať stále pokojné spanie. Ovšem sú tu aj iné žiadosti, ktorým sa NIE hovorí len veľmi, veľmi ťažko. A tie sú od ľudí, ktorí sa narodili do inej doby. O takých 10 rokov neskôr. Ide o športovcov so skvelými výsledkami, pýšiacim sa mnohými  titulmi  a stabilne dobrou  formou. A ako skvele si počínajú na súťažných pódiách , tak neobratne si vedú vo svete palcov, srdiečok a zhliadnutí . Nie, že by to boli nejaký neschopní joudové, to vôbec nie. Skôr majú v sebe toľko pokory a rešpektu k druhým, že im je jednoducho proti srsti všetkým oznamovať zaručené múdrosti, chvastať sa ničím nepodloženými výsledkami , alebo ukazovať všetkým okolo, aký  odtieň farby má ich záchodová  doska. To je skôr doména tých, ktorí sú presvedčený  o tom, že keď položia hovno na servírovací podnos a zapichnú do neho sviečku, stane sa z toho torta .

A tu nám dochádza ku konfliktu, pretože sa nezriedka stáva, že čím väčší  hlupák, tým väčšia sledovanosť. Ako u šťuky. Takže čo teraz ? Chcete spojiť svoje meno s Majstrom Sveta, ktorý sa stará o  svoje trofeje v pivnici a nikto o ňom nevie, alebo s brmbolcom, ktorý vychválí váš produkt do nebies, hoci o jeho kvalitách nemá najmenšiu šajnu, zato si vytiahne počas jeho užívania holuba z nosa a ľudia  to budú zdieľať ako o život s tým, akú Švandu tam zase vykonal ? Dievčatá pre zmenu rady používajú tie ich, po stáročia osvedčené, zbrane. Takže tu máme na výber medzi zarputilou športovkyňou a niekým, kto si srvátku sype na prdel ako detský zásyp a followeri jej  nabiehajú rovnako rýchlo, ako keby mala patronát nad zjazdom stalkerov. Asi to záleží na každej značke, aký zvolí prístup. My dávame prednosť hmatateľným výsledkom pred lacnou šou a preto má každý člen Extrifit Teamu, ktorý je momentálne pod sponzorskou  zmluvou, skvelé výsledky o ktoré sa môže oprieť. Tituly, rekordy, kariérny rast od amatérskeho pretekára až po profi dráhu a účasť na tých najprestížnejších súťažiach. A ak sa to skĺbi s popularitou, ktorá ocení charakterové vlastnosti športovca, je to jedine dobre. Akurát sa ten náš rozpočet musí riadiť trochu inými pravidlami ako ten štátny , lebo  my tlačiareň na prachy nemáme.

Možno teraz oprávnene namietnete, že je to práve Extrifit, kto tie siete a mediálny priestor využíva na maximum a obchodne z toho ťaží. A možno tiež namietnete, že by sme bez toho  Facebooku mali o dosť ťažšiu pozíciu. Ale ja si to nemyslím. Pamätám totiž ešte doby, kedy túto situáciu Marc Zuckenberg nespískal. Doby, kedy ste pokojne išli cvičiť, bez toho aby ste sa nervovali z toho, že ste sa zabudli odfotiť. Alebo natočiť na You Tube. Doby, kedy informácie boli vzácnosťou a vy ste podvedome vedeli, za kým si pre ne máte ísť. A to bol niekto, kto jednoducho vyzeral najlepšie, alebo mal najlepšie  trénerské výsledky. Ale určite to nebol niekto, kto vedel len pekne zaobchádzať s videokamerou. A tento človek čo predniesol, to jednoducho platilo. Nikto o tom nepochyboval a nikto neriešil, či to tak je. A nikto to ani nespochybňoval. Nemohol to spochybňovať, pretože ak by dotyčný mudrlant vyzeral ako vrece psieho žrádla, všetci by sa mu vysmiali do očí. A to zabolí viac než skrz monitor. No a tento človek, miestny guru, tak ten by robil pre nás, pretože by dobre vedel, kde je kvalita. Takže až vypnú prúd, skončí doba facebooková, my budeme v pokoji, pretože za Vojtom Koritenským už nebudú chodiť ľudia  s otázkami , čo hovorí na informácie z videí od holubotahačeznosu. Budú len hltať každé jeho slovo. Lenže dovtedy budeme musieť ešte mnohokrát povedať NIE. Takže ak sa vám to nepáči, je mi ľúto, ale sťažujte sa Zuckenbergovi.

Komentáre:

Produkty v článku

EXTRIFIT Syne Thermogenic 10 mg Burner

EXTRIFIT Syne Thermogenic 10 mg Burner

7,70
EXTRIFIT Elastor®

EXTRIFIT Elastor®

27,50
EXTRIFIT Omega 3

EXTRIFIT Omega 3

9,70