TRÉNINGOVÝ DENNÍK

TRÉNINGOVÝ DENNÍK

Autor článku: Extrifit Slovakia

Pamätáte si, ako v rozhovore Tomáš Kaspar povedal, že si  píše denník  o cvičení a jedle od jeho 17 rokov ? Nestretol som sa až na pár výnimiek s nikým kto by to tak robil . Ale to neznamená, že je to dobre .

To však neznamená, že ich neplnia dve sekundy po tom, čo sa za nimi  zatvoria dvere bytu . Samozrejme, veľkým propagátorom písania denníka je Mr. Olympia Dorian Yates . Rovnako ako v iných športoch, napríklad v atletike, záznam o vašom výcviku je úplne normálny, takmer povinný. Preto som hľadal text, ktorý by objasnil tento problém.

Pre mnohých, vedenie tréningového denníka a písanie všetkých opakovaní, sérií, cvičenia, váhy a pocytov z cvičenia považuje za plytvanie časom. Usudzujem to  na základe počtu ľudí, ktorí si s tým dajú námahu - je ich  veľmi málo.

V tomto článku sa pokúsim vysvetliť dôležitosť vedenia tréningového denníka a spomenúť si prínosy, ktoré vám to nepochybne prinesie .

V zásade máte 2 možnosti:

Buď si denník vediete a máte jasný prehľad o tom, čo v posilňovni robíte a aký bude váš nasledujúci tréning, alebo strieľate od boku, preskakujete z cviku na cvik, neviete, akú váhu si naložiť na ďalší tréning a vaše počínanie v posilňovni je skrátka chaotické.

Pretože mám rád o veciach prehľad  a snažím sa postupovať  systematicky, vždy som si písal tréningový denník. Napriek tomu bude lepšie poukázať na to, ako môže vyzerať tréning , ak si vediete alebo nevediete  tréningový denník.

Bez  tréningového  denníka

Ak nechcete mať denník, pravdepodobne nemáte dokonca ani konkrétny tréningový plán, podľa ktorého cvičíte  a zapisujete si doňho , čo ste odcvičili . V takomto prípade nemôžete ani hovoriť o tréningu - skúr si idete zacvičiť . Zvyčajne viete iba to, koľko ste naposledy zdvihol, takže sa ťažko môžete systematicky zlepšovať. Podobne je výber cvikov  ovplyvnený vašou aktuálnou náladou alebo tým, či je daný stroj  obsadený alebo nie.

Ak teda idete podľa tohto štýlu, potom zbytočne brzdíte svoj pokrok, pretože príliš dlho zotrvávate pri  rovnakej váhe.

Ďalšou nevýhodou je, že si nepamätáte všetky svoje maximá (najlepšie výkony) v jednotlivých cvičeniach. Keď k tomu prirátame, že si nevediete záznamy o svojich tréningoch, potom je to rovnaké, ako keď nemáte mapu a ani neviete, kam idete ?!

Vaše maxima sú totiž to, kam mierite a čo sa snažíte prekonať a záznamy o výkonoch z tréningov spolu s tréningovým plánom sú cestou, ktorá vás k nim postupne dovedie.

Keď používate denník

Poznať kompletné údaje o svojej návšteve posilňovne znamená vedieť: aké cviky, v akom poradí, s akými pauzami, koľko zahrievacích a tréningových sérií, aký počet opakovaní pri každej sérii a s akou váhou budete daný tréningový deň pracovať.

Možno to znie príliš komplikovane, ale to bola  aj prvá jazda na bicykli, však?

Každopádne, mať  pri sebe vytlačený tréningový plán celú vec zjednodušuje .

Majte  prehľadný systém

Z tohto dôvodu máte na Trener-online.cz pre všetky tréningy  jasnu šablónou, ktorú si môžete vytlačiť a vziať so sebou do telocvične, aby ste vedeli presne čo robiť.

Aby ste nemuseli sledovať  desiatky tréningových plánov , môžete mať všetky svoje záznamy vo vašom profile tu na webe. Pri pohľade na staršie záznamy môžete rýchlo zistiť, a akou váhou začať v ďalšej fáze alebo v novom tréningovom pláne.

Prekonajte svoje staré "ja"

Pri pohľade na niekoľko záznamov v tréningovom pláne sa okamžite dozviete najdôležitejšiu vec - či už sa zlepšujete alebo stagnujete. Ak sa zlepšujete, váhy stúpajú, pridávate opakovania alebo série a váhový balík zostáva rovnaký, potom je všetko v poriadku a pokračujte v tom, čo robíte.

Paradoxne, vidím opak. Nezlepšuje sa a pretože nemáte žiadne záznamy o svojom predchádzajúcom cvičení  a ani vám nedôjde že mesiac robíte rovnaký počet opakovaní s rovnakou váhou . Keď je to priamo pred vašimi očami na vašich výcvikových záznamoch, aspoň vás to vyprovokuje k nejakej zmene.

 Ak však nezlepšíte svoj výkon v telocvični, nemôžete čakať  zlepšenie vašej postavy.

 

Komentáre:

Produkty v článku

High Whey 80

High Whey 80

25,00
Exxe® Protein Bar

Exxe® Protein Bar

2,30
Proteinut®

Proteinut®

15,40