Ako si pripraviť zdravú večeru?

Večera nesie svoj význam v každom jedálničku zdravej životosprávy. Svojím výdatným zložením nás pripravuje na regeneráciu a oddych počas spánku. Jeho kvalita závisí teda aj od toho, či si dáme ľahkú zdravú večeru (fit večeru) alebo to úplne unikne našej pozornosti. Nám dnes ale neunikli ani všeobecné rady, čo na večeru pri chudnutí, cvičení a aké doplnky k tejto strave funkčne zakomponovať.

Čo má obsahovať zdravá večera?

V zásade si na svoju zdravú a chutnú večeru musíme nájsť čas. Príprava môže potrvať od 15 min (pri tipoch na diétny šalát na večeru, smoothie na večeru alebo pri inej rýchlej večeri bez mäsa) až 1 hod. a viac. Vyberáme si to, čo nám bude aj reálne chutiť a najlepšie, keď sa v jednom kroku zaujímame aj o to, čo jesť na večeru a nepribrať.

V našom eshope nájdete doplnky výživy vhodné k doplneniu ľahkej večere

Vhodné potraviny sú kľúčové pre to, čo jesť večer zdravo a bez výčitiek. Aj na večer platí, že si musíme ustriehnuť príjem všetkých makroživín, cez vlákninu a vitamíny.

Ak vychádzame z toho, že zdravý dospelý človek má denne prijať 15 % bielkovín, 55 % zdravých glycidov a max. 30 % tukov, tak ide o 3 až 5 rovnomerne rozložených porcií, ale pri inom dominantnom charaktere.

Viete, že...

...každú (nielen diétnu večeru pri chudnutí) je dobre zavŕšiť vitamínom C, ak ste ho nezískali dostatok zo zeleniny či strukovín?

 

Náš tip - Vitamín C na večeru odporúčame s pridaným extraktom pre ochranu buniek, lepšie spaľovanie, ale aj pre udržiavanie normálneho energetického metabolizmu. Pred spaním má céčko navyše priaznivo pôsobiť na nervovú sústavu, podporovať uvoľnenie a zdravú psychickú stránku.

Aký je najvhodnejší charakter zdravej fit večere?

Aj vaša dnešná rýchla zdravá večera si má zachovávať proteínový charakter pre energiu, regeneráciu, budovanie svalov a dlhšie zasýtenie. Pridané suroviny už ale môžeme rozlišovať podľa životného štýlu. V zásade by na žiadnom stole nemali chýbať ryby, nízkotučné mliečne výrobky a strukoviny. Ľahký fit charakter si udržiava večera na chudnutie, obzvlášť pre športovcov pridávame sacharidy pre ich energetické potreby, vlákninu a vitamínmi zo zeleniny.

Zakázané nie je ani ovocie, ale len pri zvýšenej fyzickej námahe. Taktiež pri športe nezabúdame ani na špecifiká, akými je napr. kĺbová výživa, bez ktorej by bol narušený nočný proces regenerácie chrupaviek, väzív a úponov.

Rada odborníka

V zdravej životospráve je skutočne na vás, či uprednostníte teplú alebo studenú večeru. Ide najmä o výber kvalitných, dobre spracovaných surovín, o jej načasovaní (max. 2 hod. pred spaním) a pravidelnosti. Môžete jesť k večeri zeleninu, ale ak ju utopíte v rafinovanom oleji, je to bez prospešného efektu. Nehovoriac o hnilobnom ovocí, nevhodne skladovaných múčnych či ovsených produktoch.

Skvelé recepty na večeru

Výhodou je, že večera môže mať podobu ľahkých jedál (1), ktoré po celom dni dobre osviežia a zároveň zasýtia. Okrem mäsitých jedál sú to najmä cestovinové šaláty, polievky a prívarky.
Pri výbere receptov na zdravú večeru je dobre kombinovať mäso so zeleninou s vysokým obsahom proteínov a minerálov. Dobrou kombináciou je napr. údený losos s cuketou alebo brokolicou na pare, pričom si z 2 – 3 vajíčok možno pripraviť omeletu alebo ju zakomponovať do vrstvenia či doplniť s jogurtovým dipom.

Mýtus o ťažkých a zle stráviteľných prívarkoch stiera tento tip navyše na zdravú večeru na chudnutie. Vyžaduje si len minimum surovín, preto ju považujeme aj za lacnú zdravú večeru na zeleninovom (tekvica, cuketa) alebo strukovinovom základe (červená šošovica).  

Stále si lámete hlavu nad tým, čo na večeru pri diéte? Striktne vyhľadávate recepty na diétnu večeru, no výnimočne môže mať aj sladký charakter napr. v podobe proteínových palaciniek, Vyhovuje aj nárokom najnáročnejších športovcov. Po nej však odporúčame aspoň jedno relaxačné cvičenie (napr. jógu).

Zdroj: 1. https://fitfoodiefinds.com/category/recipe/meal/lunch-dinner/

 

Produkty v článku

Súvisiace články

Zabezpečená online platba

Zabezpečená online platba

Vlastníme SSL / bezpečný certifikát

Odoberajte novinky

Dostávajte pravidelné informácie o novinkách e-mailom

Táto stránka je chránená sytémom reCAPTCHA od Google s ochranou súkromia a podmienkami používania.

Vyplnením kontaktných údajov vyjadrujete súhlas so spracovaním vašich údajov v rámci Extrifit Slovakia
a pravidelné zasielanie noviniek.
Je možné sa z pravidelného odoberania noviniek kedykoľvek odhlásiť cez zaslaný newsletter.
Týmto vyhlasujeme, že vaše údaje nebudú použité na iné účely.