Kedy užívať magnézium?

Optimálna doba a okolnosti, kedy užívať magnézium, prispievajú k zdraviu tela už na bunkovej úrovni. Dostatočný príjem magnézia (horčíka) skvalitňuje naše fungovanie po fyzickej aj duševnej stránke. Preto radi participujeme na odpovediach ohľadom užívania magnézia.   

Kedy už nie je obsah horčíka v ľudskom tele v rovnováhe?

Menším „pozitívom“ je, že nedostatok horčíka prezrádzajú ľahko rozpoznateľné symptómy. Po fyzickej stránke je to stuhnutie a kŕče v oblasti tváre, šijového svalstva a v končatinách. Typickým príznakom sú aj tráviace ťažkosti a dlhodobá únava. Únava úzko súvisí aj s duševnými problémami. Pri deficite horčíka častejšie trpíme zmenami nálad, letargiou, úzkosťou až depresiami.

Pozrite si našu ponuku horčíka v chelátovej väzbe

Užívať horčík je nevyhnutné, keď:

  • Pociťujeme stres, nedokážeme zrelaxovať a regenerovať
  • Prekonávame fyzickú námahu
  • Športujeme
  • Trpíme na rôzne metabolické poruchy
  • Sme v rizikovej kategórii nad 45 rokov alebo v tehotenstve či počas dojčenia

Kedy užívať magnézium?

Kedy užívať horčík

1. V závislosti od kvality stravy

Strava predstavuje prirodzený spôsob, ako v najdostupnejšej forme užívať horčík. Pri odporúčanej dennej dávke horčíka v rozmedzí 300 – 350 mg sa jeho vstrebávateľnosť pohybuje na úrovni cca. 50 %. V prípade, že naša strava nie je bohatá na zdroje mastných kyselín, na oriešky, semienka, kvalitnú tmavú čokoládu a na tmavú listovú zeleninu, horčík dopĺňame aj pomocou dostupných výživových doplnkov.

Viete, že vláknina, bielkoviny, prípadne bielkovinová diéta dokážu výrazne obmedziť absorpciu horčíka?    

2. V závislosti od pretrvávajúcej fyzickej námahy

Horčík ako minerál telo nevyhnutne potrebuje pri náročnej práci a častých tréningoch. Užívanie horčíka sa čoraz častejšie dáva do súvisu so športovaním, najmä pre transport iónov cez bunkové membrány – horčík je pri športe dôležitý najmä v kostnom tkanive. Ďalej zabezpečuje zdravý nervový impulz a svalové kontrakcie.   

Kedy užívať magnézium?

3. Podľa zaradenia do rizikovej kategórie

Podľa veku je to prevažne nad 45 rokov. Rozlišujeme užívanie horčíka u žien pri ODD cca. 320 mg a u mužov 420 mg.

Pozor na dostatočný príjem horčíka aj u detí.

Zvýšená opatrnosť a konzultácia s lekárom je nevyhnutná u pacientov s poruchami obličiek. Deti od 1.roku potrebujú denný príjem horčíka v norme 75 mg, pričom výrazný rozdiel v podávaní nastáva v 4 rokoch. Denná dávka sa zvyšuje na 130 mg a po 9. roku na 240 mg.

Prečítajte si: Prečo užívať magnézium?

Z hľadiska kvality života je to spôsob odolávať stresu a emočnému vypätiu. Vyplýva to najmä z toho, že telo spotrebováva viac horčíka v strese, čo sa z dlhodobého hľadiska môže prejavovať duševnými poruchami.

Za špecifickú skupinu považujeme tehotné a dojčiace ženy. Užívanie horčíka prebieha vždy pod odborným lekárskym  dohľadom. Všeobecne sa odporúča tehotným okolo 30 rokov užívať 350 mg, nad 30 až do 50 rokov zvýšiť príjem na 360 mg.  

Viac aj na:
https://ods.od.nih.gov/factsheets/Magnesium-HealthProfessional/

 

Produkty v článku

Súvisiace články

Koľko gramov bielkovín denne?

Koľko gramov bielkovín denne?

Bielkoviny patria k základným makronutrientom v rámci každodennej vyváženej stravy. Ich optimálny príjem závisí od viacerých faktorov. Najviac posudzovaný je výpočet podľa váhy a výšky, ale aj podľa nastavených cieľov (chudnutie, rysovanie). Tieto aj ďalšie okolnosti bližšie určujú, koľko gramov bielkovín denne sa odporúča prijať. Zobraziť celý článok

Aký je najlepší spaľovač tukov?

Aký je najlepší spaľovač tukov?

Za každým osvedčeným spaľovačom tukov nachádzame stimulanty na podporu metabolizmu. Rovnako dôležité sú podmienky pre účinnú termogenézu v tele. Za predpokladu, že vybrané produkty spĺňajú obe základné kritériá, dochádza k hlavným princípom spaľovania tukov. Podrobne ich vysvetlíme už v tomto príspevku a ich účinky prezentujeme vďaka vašim obľúbeným spaľovačom tukov. Zobraziť celý článok

Zabezpečená online platba

Zabezpečená online platba

Vlastníme SSL / bezpečný certifikát

Odoberajte novinky

Dostávajte pravidelné informácie o novinkách e-mailom

Táto stránka je chránená sytémom reCAPTCHA od Google s ochranou súkromia a podmienkami používania.

Vyplnením kontaktných údajov vyjadrujete súhlas so spracovaním vašich údajov v rámci Extrifit Slovakia
a pravidelné zasielanie noviniek.
Je možné sa z pravidelného odoberania noviniek kedykoľvek odhlásiť cez zaslaný newsletter.
Týmto vyhlasujeme, že vaše údaje nebudú použité na iné účely.