Nie je horší alebo lepší proteín, je len vhodnejšia doba kedy ho použiť - 1. Diel

Dostal som nedávno dotaz. Dobrý deň, kúpil som si od vás váš proteín Micelar. Dal som si ho na raňajky, k vajíčkám, chvíľu na to som si dal desiatu a teraz je mi ťažko, prdím tu tak, že čo chvíľu vyhlasujú chemický poplach a susedia si objednali sťahovákov. Tak si myslím, že to je po tom vašom proteíne, lebo je asi skazený, alebo čo ... Ja na to, že Micelar je asi v poriadku, ale pokazil sa zrejme prenos písaného textu do mozgovej bunky.

V popise produktu Micelar je totiž jasne napísané: "Konzumácia produktu Micelar Casein je vhodná, keď predpokladáte, že nebudete mať možnosť sa niekoľko hodín najesť, napr. V škole, pri skúškach, na cestách, a predovšetkým pred spánkom." Bohužiaľ, ešte sme neprišli na spôsob, ako zabezpečiť, aby si užívateľ tohto vcelku špeciálneho druhu proteínu po prečítaní predchádzajúceho textu nepovedal ... "aha, takže si ho mám dať ráno na raňajky a na to ešte ďalšie hromadu proteínu z jedla" ... čiže ako zabezpečiť, aby neurobil pravý opak nášho odporúčania ...

Ako ste asi pochopili, úvod je napísaný s trochou nadsadenia. Píšem s trochou, lebo základ tej informácie - zlé použitie daného proteínu a z toho vzniknuté problémy - je pravdivý. Samozrejme, nemám to nikomu za zlé. Dnešná ponuka je obrovská a orientovať sa v obrovskom množstve najrôznejších druhov proteínov je zložité aj pre pokročilých laikov, nieto úplných začiatočníkov.

Avšak aj laik dnes vie, že proteín je základnou zložkou pre budovanie svalstva, alebo tvarovania postavy. Slovo proteín dnes nadobudlo až magického významu, a preto sú ho mnohé firmy vo svojej honbe za ziskom schopné napísať pomaly aj na chipsy. A pretože sa s otázkami, ktorý proteín je najlepší, alebo či je lepšie Hydro, alebo CFM, stretávam v podstate denne, pokúsim sa vám čo najjednoduchšou formou vysvetliť, že lepší alebo horší proteín neexistuje. Existuje len vhodnejšia doba použitia.

Aby ste ma zle nepochopili. Mizerné proteíny na trhu samozrejme existujú, obrovské rozdiely sú už v samotných surovinách, ale ukazovaním prstu na cudzie produkty nebudeme strácať čas. Venujme sa preto iba proteínom z ponuky Extrifit, ktorá obsahuje proteíny od tých neochutených, po lahodné, cez vegánskej, po hovädzie, zo všetkých možných zdrojov až po tie technologicky superšpičkovo spracované. Ale dosť už slov, poďme na konkrétne príklady.

Ráno po prebudení

Tu sa ponúka veľa možností. Ak raňajkujete takmer ihneď, potom nie je potrebné nič riešiť, hoci ja si občas robím k vajíčkam ešte slabšie Protein caffe. Skrátka preto, že mi chutí, obsahuje v tej mojej slabšej dávke 15 gramov proteínov a nijako nezaťažuje môj žalúdok. Ak však raňajkujete neskôr, odporučil by som vám nejaký hydrolyzovaný proteín, napr Hydro DH32, alebo Hydro 77, alebo dokonca Aminofree, čo je pri svojom kompletnom aminospektre defacto proteín spracovaný až na úroveň aminokyselín.

Kľúčové je totiž rýchlosť vstrebania bielkoviny. Ide o to, aby sa dostali rýchlo do organizmu a zabránili katabolizmu po nočnom hladovaní a zároveň aby ​​vám stihlo stráviť, až budete raňajkovať. Ak viete, že z najrôznejších dôvodov raňajkovať nebudete vôbec a budete radi, keď sa aspoň stihnete naobedovať, vyberte práve Micelar, alebo Long, ktorý vás jednak zasýti a jednak sa budú uvoľňovať bielkoviny postupne.

Pred tréningom.

Tu opäť hrá úlohu rýchlosť. Nechcete pri sérií legpress riešiť, či váš, pred tréningom vypitý proteín, pôjde von vrchom alebo zospodu. Preto opäť odporúčam hydrolyzovaný proteín. Či už Hydro 77, alebo Super hydro DH32. Obe si môžete dať pokojne menej ako hodinu pred tréningom a ako si natiahnete legíny, nebudete o ňom vedieť.

Po tréningu ...

No, už sme u prvého veľkého zádrhelu. Veľa záleží na tom, čo je vaším cieľom. Budovanie svalovej hmoty pravdepodobne vždy, ale chcete pri tom aj chudnúť, alebo len priberať? V oboch prípadoch je opäť vhodné použiť nejaký proteín, ktorý zaistí veľmi rýchle dodanie bielkovín do precvičené svalového tkaniva. Ako rýchlo zistíte, tých máme hneď niekoľko. Ako sa teda rozhodnúť ďalej? Pokiaľ chcete priberať svaly a zároveň chudnúť tuk, všeobecne sa odporúčajú proteíny s vysokým obsahom bielkovín a nízkym množstvom sacharidov a tukov. Tieto požiadavky spĺňajú napríklad Hydro Isolate90, (môj favorit v ostrej diéte), alebo Iso 90 CFM, prípadne Peptibeef.

Možno chudnúť nechcete, ale naopak nabrať nejaké to kilo navyše. V tomto ohľade je vynikajúci HERO. Možno považujete HERO skôr za gainer, ale to by bola chyba. HERO má bielkovinovú zložku zloženú z 6 zdrojov tak, aby na seba vzájomne nadväzovali. To zároveň dopĺňa aj niekoľkozložkový podiel sacharidov, opäť s postupným uvoľňovaním a to všetko doplnené o ďalšie regeneračné a prorastové látky.

HERO je jednoducho skvelý potréningový All in One produkt. Niekoľko na seba nadväzujúcich zložiek bielkovinových zdrojov, konkrétne 8 !! od tých ultrarýchlych po pomalší ponúka i LONG80. Viaczložkové proteíny sa ukazujú ako veľmi vhodné po tréningu. Long by som však užil v momente, keď by som vedel, že večera nie je nachystaná a bude ešte chvíľku trvať, než sa k nej po tréningu dostanem. Znie to komplikovane, ale človek väčšinou vie dopredu, či si navaril, alebo či ho doma čaká tichá domácnosť, keď si tam zabudol telefón.

Na noc.

Po večeri už vás čaká len spánok. Predtým sa jedli na noc tvarohy, dnes by som odporučil skôr lepší, kvalitnejší zdroj bielkoviny, a to už spomínaný LONG80, alebo ešte lepšie Micelar. Opäť je to z toho dôvodu, aby telo bolo zásobené bielkovinou aj počas spánku, teda hladovania. Ak už ste vo veku, kedy v noci podnikáte Prostata tour a predstava pitia niekoľkých decilitrov vody s proteínom vás úprimne desí, odporúčam skvelý Protein Pudding. Ak nedržíte diétu, tak s mliekom je to vážne mňamka.

A propo mlieko ... Občas zaznie otázka, či sa môže proteín miešať s mliekom. Ten neborák ho zvyčajne vznesie vo verejnom priestore na nete a okamžite sa na neho zosype hromada mudrlantov, ktorí mu nadávajú do nevzdelancov a zaklínajú ho pred touto voľbou.

Môže, samozrejme. To množstvo proteínov nikam nezmizne, ba naopak, navýši sa o podiel proteínov z mlieka.

ALE POZOR !! Vy tým znehodnotíte to špičkové spracovanie, za ktoré si platíte. Tzn., Že ak sme si tu niekoľkokrát zmienili hydrolyzovaný proteín, ktorého kľúčovou prednosťou je rýchlosť, dosiahne sa jej veľmi sofistikovaným technologickým postupom, kedy sa najskôr od mlieka separuje srvátka az tej sa zložitými, a tým pádom drahými procesy, vytvorí ten prášok, čo máte doma v oranžovej piksli. No a vy to potom zase zmiešate s mliekom, hodíte to komplet späť na začiatok a rýchlosť vstrebaniu bude preč rovnako rýchlo ako nadchádzajúce leto. Z proteínu za 1500 urobíte proteín z Lidlu za 300, -. Ak sa ale dostanete do situácie, kedy vám bude celkom fuk, či vám ten proteín bude kolovať v krvi za 40 minút, alebo 4 hodiny, prečo si neurobiť napríklad práve ten puding chutnejšie a lahodnejšia ...?

A čo tie ďalšie proteíny? O tých si prečítame až zajtra a možno vás zajtrajšie informácie prekvapí ešte oveľa viac ...

Produkty v článku

Súvisiace články

Odoberajte novinky

Dostávajte pravidelné informácie o novinkách e-mailom

Táto stránka je chránená sytémom reCAPTCHA od Google s ochranou súkromia a podmienkami používania.

Vyplnením kontaktných údajov vyjadrujete súhlas so spracovaním vašich údajov v rámci Extrifit Slovakia
a pravidelné zasielanie noviniek.
Je možné sa z pravidelného odoberania noviniek kedykoľvek odhlásiť cez zaslaný newsletter.
Týmto vyhlasujeme, že vaše údaje nebudú použité na iné účely.