Každú chvíľu tu meliem pántom o tom, ako je kulturistika bezchybná v tom, že v človeku vypestuje silnú vôľu a tak podobne. Že je to dobré nielen v športe, keď si musíte odoprieť na tri mesiace knedle a údený a tortičky a chipsy, ale tiež v tom bežnom živote. Ja napríklad silnú vôľu využívam momentálne k tomu, aby som neklikol na niečo, kde sa vyskytuje slovo Šťuka a všelijaké jej tvary. Predovšetkým šťuky. A verte mi, že to nie je úplne ľahké. Pre vysvetlenú niektorým čitateľom ide o akúsi reality šou, kde bol ten najpokleslejší bulvár nadopovaný vagónom steroidov a z vymyslených historiek z Blesku bola vytvorené relácia, kde účinkuje pani, ktorej hlavnou kvalifikáciou sú obrie cecky, jej matka, charakteristiká tým, že dokáže prežiť s inteligenciou mloka a pán Kokta, o ktorom viem len to, že mu raz prešli nohy, keď žiadostivo štveral po obrceckách jednej z aktérok. A verte alebo nie, toto všetko viem len z titulkov, ktoré akosi nejdú prehliadnuť. A tiež ešte to, že stará Šťuková močí v lese.
A napriek tomu, že toto ani nie je dno nevkusu, ale skôr hlbinný vrt do dna nevkusu, sa na to ľudia pozerajú a tieo podivné existencie z tej sledovanosti budú žiť a kupovať si za ňu pekné veci. Možno sa čoskoro dočkáme aj reklamné kampane s pani Šťukovou na inkontinenčné plienky pre seniorov so sloganom "Keď máš chcanky na kraji, pokojne to pusť v chaose". Samozrejme za tučný obnos bankoviek. A pretože toto podporovať nechcem, zariekol som sa, že nekliknete na žiadny z tých lákavo otitulkovaných článkov a už vôbec nie na tú absurdnú reláciu. A k tomu zmobilizujem všetku natrénovanú vôľu. Takže ja svoju myškou síce nikam nekliknem , ale zato tu o nich smolím pol článku. A potom kto je tu blbec, ha? A o to tu ide ....
Chápem, prečo to ľudí zaujíma. Zvedavosť sa nikdy nemala tak dobre, ako v dnešnej dobe všadeprítomných médií. Nikdy v histórii ľudstva nemohla byť tak dobre ukojená ako v čase kamier, ktorú má každý pri sebe. V čase, keď každý z nás sa môže stať paparazzov lusknutím prsta. Všimli ste si vôbec, že táto profesia už v podstate zmizla ? Kto by tiež chcel sedieť pol dňa na strome s päťkilovým foťákom a číhať na vynášanie odpadkov, keď je všade okolo toľko lákavého materiálu ? Búračka ? Paráda, natočíme motorkára rozbitého na kašu, to sa predá, stačí len vybrať mobil. Horí niekde ? Počkaj kamoš, hneď začnem hasiť, len si tú urobím pár skvelých záberov, ako ti horia vlasy ... Ľudí sa proste radi pozerajú a prestávajú vnímať skutočné hodnoty. Veď koho by tiež bavil nejaký špičkový neurochirurg, keď sa celý deň niekomu vŕta v gebuli ? Nuda, že áno ?
Celá táto doba prevrátila pravidlá sponzoringu úplne naruby a vlastníci firiem sa tomu musia prispôsobiť. A preto, ak som si musel osvojiť jednu zručnosť pri práci pre Extrifit, bolo to naučiť sa hovoriť NIE. Niekedy to ide veľmi ľahko a jednoducho. To je v prípadoch, veľmi častých podotýkam, kedy nám záujemcovia o sponzoring oznamujú, že už cvičia pol roka, je to ich život a tá jediná prekážka, ktorá ich delí od zisku titulu Mr. Olympia je silný sponzor ako sme my. A pretože takým žiadostiam spravidla nevyhovieme, Phill Heath môže mať stále pokojné spanie. Ovšem sú tu aj iné žiadosti, ktorým sa NIE hovorí len veľmi, veľmi ťažko. A tie sú od ľudí, ktorí sa narodili do inej doby. O takých 10 rokov neskôr. Ide o športovcov so skvelými výsledkami, pýšiacim sa mnohými titulmi a stabilne dobrou formou. A ako skvele si počínajú na súťažných pódiách , tak neobratne si vedú vo svete palcov, srdiečok a zhliadnutí . Nie, že by to boli nejaký neschopní joudové, to vôbec nie. Skôr majú v sebe toľko pokory a rešpektu k druhým, že im je jednoducho proti srsti všetkým oznamovať zaručené múdrosti, chvastať sa ničím nepodloženými výsledkami , alebo ukazovať všetkým okolo, aký odtieň farby má ich záchodová doska. To je skôr doména tých, ktorí sú presvedčený o tom, že keď položia hovno na servírovací podnos a zapichnú do neho sviečku, stane sa z toho torta .
A tu nám dochádza ku konfliktu, pretože sa nezriedka stáva, že čím väčší hlupák, tým väčšia sledovanosť. Ako u šťuky. Takže čo teraz ? Chcete spojiť svoje meno s Majstrom Sveta, ktorý sa stará o svoje trofeje v pivnici a nikto o ňom nevie, alebo s brmbolcom, ktorý vychválí váš produkt do nebies, hoci o jeho kvalitách nemá najmenšiu šajnu, zato si vytiahne počas jeho užívania holuba z nosa a ľudia to budú zdieľať ako o život s tým, akú Švandu tam zase vykonal ? Dievčatá pre zmenu rady používajú tie ich, po stáročia osvedčené, zbrane. Takže tu máme na výber medzi zarputilou športovkyňou a niekým, kto si srvátku sype na prdel ako detský zásyp a followeri jej nabiehajú rovnako rýchlo, ako keby mala patronát nad zjazdom stalkerov. Asi to záleží na každej značke, aký zvolí prístup. My dávame prednosť hmatateľným výsledkom pred lacnou šou a preto má každý člen Extrifit Teamu, ktorý je momentálne pod sponzorskou zmluvou, skvelé výsledky o ktoré sa môže oprieť. Tituly, rekordy, kariérny rast od amatérskeho pretekára až po profi dráhu a účasť na tých najprestížnejších súťažiach. A ak sa to skĺbi s popularitou, ktorá ocení charakterové vlastnosti športovca, je to jedine dobre. Akurát sa ten náš rozpočet musí riadiť trochu inými pravidlami ako ten štátny , lebo my tlačiareň na prachy nemáme.
Možno teraz oprávnene namietnete, že je to práve Extrifit, kto tie siete a mediálny priestor využíva na maximum a obchodne z toho ťaží. A možno tiež namietnete, že by sme bez toho Facebooku mali o dosť ťažšiu pozíciu. Ale ja si to nemyslím. Pamätám totiž ešte doby, kedy túto situáciu Marc Zuckenberg nespískal. Doby, kedy ste pokojne išli cvičiť, bez toho aby ste sa nervovali z toho, že ste sa zabudli odfotiť. Alebo natočiť na You Tube. Doby, kedy informácie boli vzácnosťou a vy ste podvedome vedeli, za kým si pre ne máte ísť. A to bol niekto, kto jednoducho vyzeral najlepšie, alebo mal najlepšie trénerské výsledky. Ale určite to nebol niekto, kto vedel len pekne zaobchádzať s videokamerou. A tento človek čo predniesol, to jednoducho platilo. Nikto o tom nepochyboval a nikto neriešil, či to tak je. A nikto to ani nespochybňoval. Nemohol to spochybňovať, pretože ak by dotyčný mudrlant vyzeral ako vrece psieho žrádla, všetci by sa mu vysmiali do očí. A to zabolí viac než skrz monitor. No a tento človek, miestny guru, tak ten by robil pre nás, pretože by dobre vedel, kde je kvalita. Takže až vypnú prúd, skončí doba facebooková, my budeme v pokoji, pretože za Vojtom Koritenským už nebudú chodiť ľudia s otázkami , čo hovorí na informácie z videí od holubotahačeznosu. Budú len hltať každé jeho slovo. Lenže dovtedy budeme musieť ešte mnohokrát povedať NIE. Takže ak sa vám to nepáči, je mi ľúto, ale sťažujte sa Zuckenbergovi.
V predchádzajúcom článku sme si zdôraznili kľúčovú úlohu regenerácie v živote športovca. Pripomenuli sme si, že tréning je len jednou stranou mince a rovnako dôležitý je čas, ktorý venujeme obnove a regenerácii tela aj mysle. V tomto článku sa zameriame na konkrétne techniky, ktoré vám pomôžu zaradiť regeneráciu do vášho tréningového plánu a dosiahnuť maximálny výkon a pohodu.
Zobraziť celý článok
V dnešnom uponáhľanom svete, kde sa čoraz viac ľudí snaží o aktívny a zdravý životný štýl, sa často kladie dôraz na samotný tréning. Potíme sa v posilňovniach, beháme kilometre a prekonávame svoje limity. Avšak, rovnako dôležitou, ak nie dôležitejšou, časťou tejto rovnice je regenerácia.
Zobraziť celý článok
Vyplnením kontaktných údajov vyjadrujete súhlas so spracovaním vašich údajov v rámci Extrifit Slovakia a pravidelné zasielanie noviniek.
Je možné sa z pravidelného odoberania noviniek kedykoľvek odhlásiť cez zaslaný newsletter.
Týmto vyhlasujeme, že vaše údaje nebudú použité na iné účely.