TAK PREDSAVZATIA BY SME MALI. A TERAZ ČO S TÝM?

Celý ten humbuk okolo konca roka a začiatku toho nového mi pripomína slávnu scénu z Cimrmanovho Dobytia Severného pólu. Polárnici, celí nadšený idú na sever, na sever, ááá už idú na juh, pričom hodnotenie tohto zážitku zhrnie jeden z nich do lakonického: Nič moc. Ale nemôže poprieť, že pre mnoho ľudí je Silvester a oslava konca roka niečo. Napríklad  pre ľudí s nezdravou obsesiou  na svojho psa je to niečo traumatizujúceho. Vyvesujú na facebooku obrázky psíkov, čo majú na krku povešané cedule zvestujúce ich ustrašenosť, takže tým strápňujú nielen seba, ale aj svojho štvornohého priateľa v domnení, že kakofónia petárd tým pádom prestane . Naivky. Ako by facebook niekedy niečo zmenil .

Pre ďalšiu skupinu občanov je to niečo zábavného, ​​veselého a alkoholicky pyrotechnického, pričom sa tým pádom stávajú úhlavnými nepriateľmi majiteľov zdrogovaných psov. No a potom je tu tretia skupina, do ktorej sa zaraďujem ja. Sú to nudný suchári, čo dajú prednosť rodinnému krbu a pre tých je posledná noc niečo neskutočne otravného. Ale čo si tak pamätám, nebolo to tak vždy. Televízny program sa nás skôr snažil aspoň trochu zabaviť. Ale to bolo. Tento rok si zamestnanci v dramaturgii našich televízií povedali, že si miesto práce dajú radšej šlofíka a šupli tam mix odpadkov zo strihacieho stola a šlágrov programu rokov 1937-1954. Skrátka sledovať včerajšiu silvestrovskú zábavu, bolo ako počúvať spev Lucie Vondráčkovej. A to bez alkoholu v krvi rozhodne nemožno. A tak nám spoločne s prvou skupinou utopenou v obavách o duševný stav svojho maznáčika, nezostalo nič iné, než si skrátiť čas vymýšľaním predsavzatí pre ďalší rok, ak sme nechceli byť za asociálnych psychopatov, vymykajúcich  sa zavedeným poriadkom a ísť spať o desiatej . Toto predsavzatie sme potvrdili ťuknutím pohárikov  v  magickej  hodine dvanástej a odobrali sa spať potom.

Lenže dávať si úlohy je jedna vec, ale plniť ich, to už býva horšie. Takže ak sa váš novoročný záväzok nejako týka vášho tela, poďme si povedať, ako sa na to nevykašlete po prvých 14 dňoch.

1) Vyjasnite si, čo vlastne chcete a stanovte si cieľ.

Znie to jednoducho, ale nie je. Schválne, nastúpte pred člena rodiny a spustite na neho vašu konkrétnu predstavu. Pravdepodobne budete hovoriť  niečo ako, že by ste so sebou chceli niečo urobiť, že chcete trochu pribrať, alebo niečo zhodiť. To má ale rovnakú hodnotu, ako raketový pohon vyrobený z jogurtu. Musíte predstúpiť a povedať, že chcete mať o desať kíl menej. Že chcete zdvihnúť rovnakú váhu na Benč ako Vlasto Kužeľ. Že chcete mať guľatý zadok ako Sabina Pleváková. Že chcete vyhrať Majstrovstvá republiky. Atak ďalej . Nebojte sa dať si veľké ciele. Väčšina ľudí príde do posilňovne niečo so sebou robiť bez určitého cieľa. Ale to môžu pokojne zostať doma a onanovať, pretože bez jasnej vízie to väčšinou vyjde na rovnako . Akurát v tom druhom prípade ste na seba o mnoho lepší .

2) Keď už máte cieľ, stanovte si kroky.

Je dobré a veľmi ctižiadostivé stanoviť si cieľ 250 kg na bench-press, pretože ste videli Vlastu, ktorý to zdvihne, ale potom, čo vás pri prvej návšteve fitka uškrtí 50 kíl, sa z pôvodnej motivácie stane skôr nočná mora. Dajte si preto za cieľ, že do mesiaca sa zlepšíte o 20 kíl. To pre začiatok bude stačiť. A potom napríklad o 10. Potom o 5 kg. Postupujte malými krôčikmi, ale postupujte. Horšie je to s abstraktnými cieľmi, ako je pekne vypracovaná prdelka fitnessky z Instagramu. To sa dá merať ťažko, ale nie je nič stratené. Musíte totiž ...

3) Zvoliť si správny tréning

Je veľa žien, ktoré nechali cvičenie kvôli neuspokojivým výsledkom. Mnoho žien si síce túži spevniť svaly, ale upadá do mdlôb pri pomyslení, že by im nejaké mohli náhodou vyrásť. A tak chodia 3x týždenne na bežecký pás, potom urobia nekonečný počet sérií na brucho v milimetrovom rozsahu pohybu a na záver to zakončia nejakým cvičením s jednoručkami ktorých hmotnosť neprevyšuje váhu dvoch umelohmotných varešiek. Zle !

Pre začiatok sa zbavte mýtu, že vám vyrastú svaly. Dámy, aby vám cielene rástlo nejaké svalstvo, tak to vyžaduje kompletné prekopanie životného štýlu a toľko úsilia, že si to pre začiatok len ťažko dokážete predstaviť. Váš program by mal byť preto kombináciou silového a aeróbneho tréningu so správnou výživou. Ak teda potrebujete pomoc trénera pri zostavení programu, neľutujte peniaze ! Ak ich nemáte, vygooglete rozhovory s najlepšími fitnesskami  a zistíte, že na otázku, čo je najlepšie na zadok, opakujú stále to isté. Drepy, drepy a drepy ... A v nich už sa merateľne zlepšovať môžete. A lepší drep = guľatejšia  riť.

4. Učte sa !

Rozdiel medzi kulturistickým šampiónom a návštevníkom fitka je ten, že vrcholový športovci žijú športom 24 hodín denne. Nikto od vás samozrejme nechce rovnaký stupeň oddanosti športu, ale nie je od veci, keď toto budete vedieť. Vypytujte sa, získavajte informácie, ale nespoliehajte sa na to, že to niekto urobí za vás.

Dostávam otázky typu: Napíšte mi objemový tréning. Ten najlepší. Keby taký bol a ja som ho poznal, moje novoročné predsavzatia o kúpe Fordu Mustang by sa splnilo koncom februára. Bohužiaľ nie je. Ani ten zaručený tréning, ani Mustang. Sú len rôzne smery, rôzne teórie a myšlienky. Sú ich stovky a tisíce. Preto čítajte čo najviac o posilňovaní, kulturistike, aeróbnom tréningu a výžive. Navštevujte fitness-semináre a prednášky špecialistov. Učte sa od tých najlepších. Aj preto robíme Extrifit Training Day.

5. Definujte si úspech

Pre niekoho môže byť úspechom 150 kg v benčprese či objem bicepsu  40 cm, vy si však definujte úspech po svojom. Poznám ľudí, ktorí považujú za úspech obyčajnú pochvalu svojho tela na svojom fcb profile. Prečo nie ? Ľudia, ktorí si vedia vychutnať malé pokroky na ceste k väčšiemu cieľu, sú zvyčajne lepšie motivovaný ako tí, ktorí sú večne nespokojný. Ale nie vždy. Tu treba dodať, že večne nespokojený  sú práve tí, ktorí si neustále dávajú nové a nové ciele a tvrdo a neúprosne idú za ich dosiahnutím. Z týchto večných nespokojných  sa potom regrutujú svetový šampióni. Avšak oveľa dôležitejšie ako medaily, je vaša duševná pohoda.

6) Trpezlivosť !

Čo si budeme hovoriť, v dnešnej uponáhľanej dobe, keď včera bolo neskoro, je práve toto ten najväčší problém. Ale zamyslite sa. Na svojom bruchu  ste makali niekoľko rokov. Dámy, vaše ovisnuté zadné polovičky ste s 17-tich tiež nemali a chcelo to roky  ničnerobenia , v ktorých ste gravitácii podali pomocnú ruku. Takže je nesmierne dôležité vedieť, že zmena tela tiež bude vyžadovať nejaký ten piatok.

Tvarovanie tela je o sústavnosti  a pravidelnosti. K tomu patrí zdravý životný štýl obsahujúci pravidelný tréning a rozumné stravovanie. Nedajte sa znechutiť tým, že po pol roku tréningu nevyzeráte ako špičkový kulturista či fitness-modelka. Avšak každý z nich stál na začiatku tej istej cesty, na ktorej  ste práve teraz vy. Takže stačí urobiť ten správny krok, predsavzatia už máte.

 

Produkty v článku

Súvisiace články

Odoberajte novinky

Dostávajte pravidelné informácie o novinkách e-mailom

Táto stránka je chránená sytémom reCAPTCHA od Google s ochranou súkromia a podmienkami používania.

Vyplnením kontaktných údajov vyjadrujete súhlas so spracovaním vašich údajov v rámci Extrifit Slovakia
a pravidelné zasielanie noviniek.
Je možné sa z pravidelného odoberania noviniek kedykoľvek odhlásiť cez zaslaný newsletter.
Týmto vyhlasujeme, že vaše údaje nebudú použité na iné účely.