Takže ak teraz ideš ten fitness režim, prečo si stále tučná ?

Ak sa niektorým dámam zdá, že ten nadpis nie je úplne zo slovníka Gutha Jarkovského, musia si zvyknúť. S džentlmenstvom je koniec, pretože akonáhle ste dnes na dámy zdvorilí, môžu si to ty pokrokovejšie z nich vyložiť tak, že ste sexuálny obťažovateľ, čo nemá nič iné na práci ako zoznamovať prítomné panie so svojím mieškom. A tak je oveľa istejšie sa vyjadrovať ako rodovo vyvážený hulvát. A navyše som minulý týždeň napísal niečo s milučkým nadpisom a na pohodu, pričom jediným výsledkom môjho zenového rozpoloženia bolo to, že na článok klikla len moja mama. A to ešte omylom. Takže bulvár berie všetko a ja vás mám teraz tu a spoločne sa môžeme mrknúť, kde by mohlo byť tých pár zakopaných psíkov, kvôli ktorým vám nejdú kilka nadol, aj keď už sa teďka vážne snažíte. Ono totiž aj tie zdravé a fitnes jedlá majú svoje úskalia a o najrôznejších diétach ani nehovoriac.

V strave máte príliš tuku

Teraz si asi klikáte na čelo a hovoríte si, to si mi povedal novinku, ty Einstein ... Ale ja mierim na niečo iné ako je smažák s hranolkami na kúpalisku. Poslednou dobou nám tu frčí taký názor, že sacharidy sú novodobý jed a mor v jednom, takže sa nám tu rozmohol taký neduh v podobe KetoDiet a diét založených na tom, že čerpáte energiu z tukov či už zdravých, či menej. Čo si mnohí ľudia vyložili tak, že obmedzili príjem sacharidov a teraz predpokladajú, že urobili všetko potrebné a tuková zásoba bude topiť rýchlejšie ako zmrzka na dnešnom slnku. Lenže nízkosacharidová alebo bezsacharidová diéta nie je taký zázrak, ako nám rozprávali. Nemôžete jesť kilá bôčiku , intravenózne sa napojiť na prasačiu masť  a bezhranične veriť, že na konci budete mať brušáky ostrejšie ako lícne kosti Keiry Kneightley. Tuk obsahuje kalórie. Deväť kalórií v jednom grame, aby som bol presný. A nech sa kto chce stavia trebárs aj na hlavu, diéta je a bude stále len o tom, koľko kalórií do seba pridáme a koľko ich vydáme. Celkový príjem jedného dňa je stále ten najdôležitejší údaj, a ak jete viac, než dokážete spáliť, nikdy neschudnete. Tým nechcem povedať, že by ste sa mali tuku úplne vyhnúť, ono to vo finále ani nie je dosť dobre možné, ale kalorický príjem zo zdravých tukov, ktoré obsahujú žĺtky, losos, hovädzie alebo napríklad v orieškoch, by mal bohato stačiť.

Jete orechy viac, než by ste mali.

... Čím sa však dostávam na ľad tenší ako peňaženka po vašej dovolenke. Aj my máme orechy v ponuke. Orechová masla a pochúťky a sú úplne výtečné. Mám ich veľmi rád. Myslím, že každý ich má rád. Problém je ten, že orechy obsahujú obrovské množstvo kalórií. Mne  to neva, som od prírody chudý  a sadlo sa ma drží horšie ako róm práce. Ale ak je vaším cieľom spáliť tuk, platia pre vás opačné pravidlá ako pre chudých  chlapcov, ktorí sa snažia nabrať pár kíl. Tí majú za cieľ zjesť kaloricky čo najhutnejšej jedlo. Vy nie. Môžete si dať lyžičku a jedine vám to prospeje. Ale nemôžete zožrať balenie na posedenie. Ani na dve posedenia . Dokonca ani na tri nie . Ja viem, že Instagram je plný fitness dievčat s ušpinenou  hubou od arašidových masiel (teda aspoň dúfam, že to je od masla), ako píšu, že to zblajzly na posedenie, ale kým nebudete vyzerať aspoň ako ony, nemôžete si dovoliť ich  v tomto smere kopírovať. Takže teraz som sám proti sebe, možno ma vyhodia z práce, ale nemôžem inak ako vám poradiť to, že si to holt musíte dopriať ako odmenu . Ako odmenu za to, keď konečne odvážime o nejaké to kilo menej. Ako fitnesstortičku , ktorým práve taký Proteinut skutočne je.

Netrénujete silovo

Keď už chcete spáliť tuk, často prvá poučkáa ktorá sa k vám dostane od osobných trénerov, je zvýšenie počtu sériu a skrátenie prestávok. Myslím, že to je hlúposť. Alebo aspon existuje veľa dôvodov, prečo je opačný systém oveľa efektívnejší . Ide totiž o to, že akonáhle radikálne skrátite prestávky a zvýšite počet opakovaní, stane sa jedine to, že vaše váhy pôjdu dole v každom cviku, budete slabší  a menší . Kým základnou úlohou  silového tréningu používaného v diéte je navýšenie množstvo čistých svalov. To je jediná skutočne dôležitá vec. Ak máte silnú nadváhu, je prvý postup s menšou váhou, viac opakovaním a kratšími prestávkami v poriadku. Silnú nadváhou myslím plánované zhodenie minimálne 25 kíl tuku. Potom by sa ženy mali najprv vyhnúť ťažkým typom kardiovaskulárneho cvičenia rovnako tak ako muži. Ale faktom zostáva, že takých zase tak moc vo fitku nevidíme. A potom je jasné, že aj ženy, ktoré "len" chcú byť pevné, vypracované, a pritom zhodiť nejaké to kilo, potrebujú nabrať svalovú hmotu. Ak si predstavíte slabú ženu bez svalov a necháte ju cvičiť náročné kardio tréningy, nevezme si z toho takmer nič, pretože nemá dostatok sily a energie, aby vyvinula požadované úsilie. Ženy musia najprv zosilniť, než sa pustia do takéhoto tréningu. A zároveň tu stále platí tá rovnica o výdaji a príjme energie. A teraz schválne ... U čoho myslíte, že vydáte viac energie? U série ťažkých drepov o 8-10 opakovaní, alebo u série roznožovania a znožovania na tých populárnych gyndastrojoch vo fitku ? Čo si to takto zrovna dnes vyskúšať ?

Nejete dostatok bielkovín

 Moja skúsenosť je taká, že túto chybu robia väčšinou ženy, ale ani muži sa jej vždy nevyhnú. Priemerná žena, ktorá sa snaží schudnúť, zje na raňajky misku ovsených vločiek a jedno vajce. Jedno ! Keď to ide ešte dobre, obedovať asi 100 gramov chudého morčacieho, alebo kuracieho mäsa. Teraz je leto, horúčavy a tak k slovu prichádzajú šaláty. Aj ženy vedia , že musia mať proteíny, takže si dajú nielen tú pekne nakrájanú trávu s lístím, ale prihodia aj nízkotučnú light zálievku a opäť asi 100 gramov kuracieho, alebo rýb. Dajme tomu, že váži 60 kg.

Väčšina čitateľov so mnou bude iste súhlasiť, že každý trénujúci človek, bez ohľadu na to, či to je žena alebo muž, by mal prijať približne 2 gramy bielkovín na kilogram hmotnosti, čo by vychádzalo na 120 gramov denne. Dobre, som ochotný ísť v prípade diét aj na 1,5 gramu na kilo váhy. Lenže uvedený jedálniček obsahuje asi 36 gramov bielkovín z 200 gramov hydinového mäsa plus asi 6 gramov z vajca. To je celkom 42 gramov, čo je žalostne málo v porovnaní s množstvom, ktoré by mala zjesť. Tj., 90 - 120 gramov bielkovín. Ženy často zošalie, keď im niekto naordinuje 180 gramov mäsa na posedenie, ale keď sa im ukážu čísla, občas im to dá aj zmysel. 3x denne po 180 gramoch mäsa, robilo by to niečo vyše 100 gramov čistých bielkovín, čo bude niečo cez 430 kalórií. A to rozhodne nie je veľa, pričom sa nedá hovoriť o tom, že by nejako trpeli hladom. Potom už stačí pridať trochu sacharidov, trochu tuku a máme tu vyvážený jedálniček po ktorom sa nepriberá.

Pijete príliš veľa proteín kokteilov a "fitness" jedál.

No a máme tu druhú ťažkosť. A tým je naopak príliš časté popíjanie proteínových kokteilov. Moderné proteíny sú tak ľahko stráviteľné, že na jednej strane ich spracovaním nespálite moc kalórií a jednak aj bielkoviny obsahujú nejaké kalórie. Nie je pravdou, že po proteínoch sa nepriberá. Po nadbytku áno. Ale je pravda, že to zďaleka nie je tak jednoduché. Oveľa záludnějšie  je konzumácia produktov, ktoré sa tvária ako fitness, ale je to fitness asi tak rovnako ako majonéza  Light. Kulturisti a fitnessky a ľudia, ktorí už cvičia dlho, sa dokážu zorientovať v etiketách, ale je tu armáda ľudí, ktorí by radi začali žiť tak nejako zdravšie, fitnessovejšie , ale trochu v tom tápu. Presne na nich mieri dnes mnoho potravinárskych kolosov a firiem. Zdravá výživa je v kurze a slovo Proteín má doslova magickú moc. EÚ dnes reguluje a upravuje kadejakú somarinu , ale toto im uniklo. Nátierkové maslo nemôže byť prizývané maslom, pretože tam je málo tuku, ale zato slovo proteín môžete napísať na celý obal od chipsov. Žiadna legislatíva to neupravuje. Obsahuje zemiak proteíny ? Jasne ! Tak to tam fláknem a máme z toho razom fitness proteínové chipsy. Proteínové cestoviny, vločky, sladené mlieko, ktoré bolo donedávna Milkshake je teraz proteiňákom. Snickersky, ktoré ja v tej originálnej podobe veľmi rád, teraz môžete kúpiť v proteín verzii plnej cukru, mizerných zdrojov bielkovín a tuku a chlácholiť sa tým, že máte proteín tyčku. Akože zdravú. Jasne, z pohľadu diéty je o niečo lepšia ako tá neproteínová verzia, ale chytiť kvapavku je tiež  o niečo lepšie  ako chytiť syfilys z pohľadu chorého. V skutočnosti ale nechcete mať ani jedno. Takže ak to s chudnutím myslíte vážne, nezostáva vám nič iné, než sa začať vzdelávať v etiketách a zložení .

Nemáte dostatok spánku

V dnešnej uponáhľanej dobe toto môže znamenať ťažko pozorovateľný problém. Ak nespíte  dosť, vaša inzulínová citlivosť klesá a hladina vášho kortizolu stúpa. Obe dve skutočnosti vedú k zhoršeniu podmienok pre pálenie tukov. Súčasne prichádzate o kriticky dôležitý vzostup hladiny rastového hormónu, ktorý prichádza v čase najhlbšieho spánku. Pokiaľ chcete spáliť viac tuku, musíte viac spať. Veľa ľudí toto ignoruje a niektorí z vás čítajú tento článok o 2 v noci. (Niektorí, ehmmm, ten článok v rovnakej dobe píšem ) Faktom ale je, že spánok vylepší všetko.

Produkty v článku

Súvisiace články

Odoberajte novinky

Dostávajte pravidelné informácie o novinkách e-mailom

Táto stránka je chránená sytémom reCAPTCHA od Google s ochranou súkromia a podmienkami používania.

Vyplnením kontaktných údajov vyjadrujete súhlas so spracovaním vašich údajov v rámci Extrifit Slovakia
a pravidelné zasielanie noviniek.
Je možné sa z pravidelného odoberania noviniek kedykoľvek odhlásiť cez zaslaný newsletter.
Týmto vyhlasujeme, že vaše údaje nebudú použité na iné účely.