Význam omega 3 mastných kyselín

V našej strave zohrávajú dôležitú úlohu rovnako omega 3 mastné kyseliny, ako aj iné kvalitné zdroje tukov, bielkovín, sacharidov či vlákniny z ovocia a zeleniny. Sú úplne pre každého, nemajú chýbať v žiadnej stravovacej pyramíde ani v diétnom pláne. Čím sú také výnimočné? Dozviete sa už v tomto článku!

Čo treba vedieť o omega 3 mastných kyselinách?

Dôležitou informáciou je, že omega 3 kyseliny (eikozapentaénová a DHA kyselina) patria medzi esenciálne, čo znamená, že naše telo si ich nedokáže samo produkovať. Ich vyvážený príjem sa má skrývať v kvalitnej strave, ale tu je niekoľko „háčikov“.

Omega 3 mastné kyseliny v potravinách sa nachádzajú v zdrojoch morských a sladkovodných rýb, vo vajíčkach a z rastlinných zdrojov sú to vlašské orechy, semienka, oleje. No najbohatším zdrojom na omega 3 stále zostávajú ryby (losos, makrela, sardinky), čoho je v našej (stredoeurópskej) strave pomenej.

Pri problémoch s imunitným, so srdcovo-cievnym systémom, pri zvýšenej hladine cholesterolu a pri zníženej funkcii mozgu je nevyhnutné vyhľadávať najkvalitnejšie omega 3 v suplementoch.

Vyskúšajte Extrifit Omega 3.

Ktoré príznaky signalizujú nedostatok omega kyselín?

Naše telo nám vysiela varovné signály v podobe zvýšenej únavy a zhoršenej koncentrácie, pri problémoch s pokožkou, trávením, pri zhoršenej pamäti a pri oslabenej činnosti srdca.

Aká je odporúčaná denná dávka a ako omega 3 správne užívať?

Počas dňa by sme mali užívať min. 1 až 3 g omega 3. Zvýšené dávky sa stanovujú pri ťažkostiach so srdcom, po infarkte a mozgovej príhode. Ideálne, ak si dennú dávku rozdelíte. Pri jednorazovom užití môžu nastať žalúdočné problémy. Vhodná je kombinácia omega 3 so zdrojmi aminokyselín a sacharidov ráno a po tréningu či inej fyzickej záťaži. Podporujú anabolické procesy a s tým aj enzýmy pre rast svalov.

Priaznivé účinky omega 3 mastných kyselín1 sa prejavujú aj v lepšom vstrebávaní vitamínov rozpustných v tukoch, ako napr. A, D a E.  

K akým problémom najčastejšie dochádza pri (ne)užívaní omega 3 mastných kyselín?

Aj keď omega mastné kyseliny do stravy zaraďujeme, neprikladáme význam pomeru medzi omega 3 a 6. Príjem omega 6 je podstatne vyšší, ale nemal by byť 4 a viacnásobne väčší než omega 3. A to je výzvou pre každého, čo v strave skôr podľahne šťavnatému mäsu, vaječným produktom a rastlinným olejom. Negatívne dôsledky zvýšených dávok omega 6 sa prejavujú pri ukladaní toxínov, podpore zápalových až chronických ťažkostí.

Omega 3 v bežnej strave a v športovej výžive

Omega 3 by mal užívať každý! Vykazujú priaznivý vplyv na celkovú imunitu a základné metabolické procesy v tele. Pozitívne skúsenosti s omega 3 majú aj športovci a všetci, čo vykonávajú fyzicky náročnú prácu.

V športovej výžive sú využívané najmä pre lepší účinok na kardiovaskulárny systém a pre získavanie energie z tukov na budovanie a ochranu svalov. S podávaním omega 3 sa zvyšuje anabolická odozva na aminokyseliny. Svaly sú viac chránené, je menej ohrozené ich odbúravanie počas tréningu.

Tak s chuťou do omega 3!

 

Produkty v článku

Novinka EXTRIFIT® Omega 3-6-9

EXTRIFIT® Omega 3-6-9

16,00 € 26,40 €

Novinka EXTRIFIT® Vita-E

EXTRIFIT® Vita-E

13,00 € 19,20 €

Novinka EXTRIFIT Omega 3

EXTRIFIT Omega 3

10,60 € 12,00 €

Súvisiace články

Ako na domáce proteínové tyčinky?

Ako na domáce proteínové tyčinky?

Ste smädní po bielkovinách? Je to prirodzené, veď bielkoviny (proteíny) sú nevyhnutné pre každú zdravú bunku v tele. Vyplýva to z ich základnej stavebnej funkcie, rovnako aj z významného postavenia medzi dôležitými zdrojmi energie. Ľudské telo si jednoducho zakladá na bielkovinách pre stavebné a metabolické procesy, pre reguláciu hormonálnej sústavy a na udržanie optimálnej telesnej hmotnosti. Sme teda zodpovední za každodenný príjem bielkovín. Preto odporúčame domáce proteíny tyčinky! Zobraziť celý článok

Účinné cviky na brucho po pôrode

Účinné cviky na brucho po pôrode

Každé telo po pôrode potrebuje regeneráciu. Je to prirodzený proces bez ohľadu na rozdiel medzi aktuálnou hmotnosťou a pred tehotenstvom. Účinným spôsobom, ako sa dostať do formy, je pravidelný tréning. Tehotenstvo a následne pôrod sú ale spúšťačom ďalším telesných zmien, ktoré si neraz vyžadujú prioritnú pozornosť. Sú to hormonálne, emočné, ale aj mnoho ďalších dôvodov, pre ktoré odteraz fungujeme v inom režime. Zobraziť celý článok

Zabezpečená online platba

Zabezpečená online platba

Vlastníme SSL / bezpečný certifikát

Odoberajte novinky

Dostávajte pravidelné informácie o novinkách e-mailom

Táto stránka je chránená sytémom reCAPTCHA od Google s ochranou súkromia a podmienkami používania.

Vyplnením kontaktných údajov vyjadrujete súhlas so spracovaním vašich údajov v rámci Extrifit Slovakia
a pravidelné zasielanie noviniek.
Je možné sa z pravidelného odoberania noviniek kedykoľvek odhlásiť cez zaslaný newsletter.
Týmto vyhlasujeme, že vaše údaje nebudú použité na iné účely.